Tuesday, October 31, 2023

KFSH&RC DEDAHKAN PENDEKATAN TERMAJU UNTUK TINGKATKAN PENGALAMAN RAWATAN PESAKIT DI PAMERAN KESIHATAN GLOBAL

RIYADH, Arab Saudi, 30 Okt (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Di Pameran Kesihatan Global 2023 di Riyadh, Pusat Penyelidikan dan Hospital Pakar King Faisal (KFSH&RC) sedang mempersembahkan pendekatan lanjutannya untuk meningkatkan perjalanan rawatan pesakit. Dengan memanfaatkan penyelesaian penjagaan kesihatan digital terkini, hospital telah mempamerkan peranan alat tersebut dalam meningkatkan hasil penjagaan kesihatan dan kecekapan operasi merentas domain perubatan yang pelbagai.

KFSH&RC telah mencapai kemajuan yang ketara dalam menyelaraskan proses kemasukan pesakit melalui perkhidmatan 'Ehalat'. Platform automatik ini memudahkan rujukan perubatan dan menggalakkan kerjasama dengan kedua-dua entiti penjagaan kesihatan awam dan swasta. Selain itu, perkhidmatan tersebut memberi kuasa kepada pengguna untuk menyerahkan laporan perubatan, menyusun data peribadi dan mengakses sejarah perubatan mereka—semuanya dalam perkhidmatan bersatu, menghapuskan keperluan untuk lawatan sendiri ke hospital. Hal ini bukan sahaja memudahkan penilaian keadaan pesakit dan kelayakan rawatan tetapi juga menyediakan penjejakan masa nyata dan kemas kini aplikasi.

Pesakit kini boleh menjejaki perkembangan rawatan mereka dari jauh melalui aplikasi mudah alih "Altakhassusi", memberikan mereka akses selamat kepada rekod perubatan mereka. Aplikasi ini membolehkan pesakit melihat keputusan ujian radiologi dan makmal perubatan, menjadualkan janji temu dengan mudah, menghadiri sesi susulan maya dengan pakar perubatan mereka, dan juga menilai keberkesanan rawatan mereka. Selain itu, aplikasi tersebut meningkatkan proses pengisian semula preskripsi, bekalan perubatan dan keperluan pemakanan, menjadikan komunikasi dengan pasukan perubatan dan hospital menjadi mudah.

KFSH&RC berdedikasi untuk menyediakan pengalaman rawatan yang berkualiti tinggi dengan automasi pada setiap peringkat. Pendekatan ini menjimatkan masa dan usaha untuk pesakit dan menambah baik dalam membuat keputusan perubatan melalui kaedah dan model penjagaan yang canggih yang memanfaatkan kemajuan pesat dalam inovasi kesihatan digital. Keupayaan ini membolehkan integrasi lancar pelbagai teknologi perubatan, menggabungkan keputusan klinikal, dokumen dan data perubatan. Ciri-ciri aplikasi itu terdiri daripada nota pembedahan kepada penjagaan selepas pembedahan, memastikan aliran maklumat lancar, meningkatkan kecekapan penjagaan dan menyesuaikannya untuk memenuhi keperluan unik setiap pesakit.

KFSH&RC diiktiraf di seluruh dunia untuk perkhidmatan penjagaan kesihatan khusus yang luar biasa dan inovasi terkini. Hospital tersebut berdiri gah selaras sebagai hab yang maju untuk penyelidikan dan pendidikan perubatan, komited untuk memajukan teknologi perubatan dan meningkatkan taraf penjagaan kesihatan pada skala global. Melalui kerjasama dengan institusi tempatan, serantau dan antarabangsa yang terkemuka, pusat kesihatan ini bercita-cita untuk menyampaikan perkhidmatan bertaraf dunia dalam penjagaan klinikal, penyelidikan dan pendidikan.

Pameran Kesihatan Global, yang menampilkan penyertaan 250 peserta pameran dari 15 negara, berdiri sebagai perhimpunan penjagaan kesihatan yang terulung di Timur Tengah. Pameran ini berfungsi sebagai platform untuk kerjasama antara komuniti penjagaan kesihatan Saudi dan global, termasuk pengeluar dan pembekal serantau dan antarabangsa. Sidang kemuncak tahun ini, yang beroperasi di bawah tema 'Melabur dalam Kesihatan,' menjanjikan acara penting yang membentuk masa depan penjagaan kesihatan. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17597

No comments:

Post a Comment