Tuesday, October 10, 2023

B-EX INC. SYARIKAT PERTAMA JEPUN DI SIDANG KEMUNCAK BIODIVERSITI DUNIA, KOMITED TERHADAP INISIATIF MAMPAN DALAM INDUSTRI KECANTIKAN



TOKYO, 10 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 
b-ex Inc. (beribu pejabat di Setagaya-ku, Tokyo, di bawah Ketua Pegawai Eksekutif Toshihiro Fukui), dengan perniagaan utamanya ialah pembangunan dan penjualan produk profesional untuk salun kecantikan dan saluran pengguna, menyertai Sidang Kemuncak Biodiversiti Dunia (WBS) di New York, pada 21 September 2023.

Acara ini yang diadakan bersempena dengan sesi ke-78 Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA78), merupakan persidangan antarabangsa yang dianjurkan oleh Yayasan Iklim Dunia (WCF) yang menumpukan kepada pemuliharaan biodiversiti dan menggalakkan dialog awam-swasta. Edisi pertama persidangan ini berlangsung di Glasgow, Scotland pada tahun 2021. Edisi ketiga pada tahun ini telah mengumpulkan lebih kurang 200 pihak berkepentingan daripada syarikat dan organisasi di seluruh dunia di New York, Amerika Syarikat.

b-ex, sebagai syarikat Jepun pertama yang menyertai WBS, telah diwakili oleh Ketua Pegawai Eksekutif, Toshihiro Fukui. Kami memperkenalkan usaha kami ke arah masyarakat bebas karbon, seperti peralihan mod dalam pengangkutan produk dan pengurangan penggunaan plastik untuk pembungkusan. Selain itu, kami menyatakan komitmen kami untuk bekerjasama dengan salun rambut bagi mempromosikan Matlamat Pembangunan Mampan (SDG) dan berusaha ke arah menjadi "Kumpulan Syarikat Kecantikan Profesional & Bersih No.1 Asia."

Mesej daripada Ketua Pegawai Eksekutif b-ex, Toshihiro Fukui

Ia merupakan satu penghormatan untuk mengambil bahagian dalam WBS sebagai sebuah syarikat Jepun buat kali pertama dan mempunyai peluang untuk berucap. Semasa pembentangan saya, saya membangkitkan isu bahawa apabila mengira jumlah air yang digunakan di salun rambut di seluruh Jepun, ia berjumlah kira-kira 137 juta liter sehari. Ramai peserta meluahkan pendapat bahawa walaupun mereka pergi ke salun rambut beberapa kali setahun, mereka tidak menyedari isu berkaitan biodiversiti yang timbul daripada penubuhan salun tersebut. Inisiatif kemampanan semakin tidak dapat dipisahkan daripada pengurusan salun kecantikan. b-ex bermatlamat bukan sahaja untuk menyediakan produk tetapi juga untuk menyokong pengurusan salun rambut yang mampan pada masa hadapan, sekali gus menerajui pengurangan pelepasan karbon dalam industri kecantikan. Kami berazam untuk bekerjasama sebagai satu pasukan untuk mengatasi semua cabaran dan bercita-cita agar tindakan kami berfungsi sebagai pemangkin bukan sahaja untuk industri kecantikan tetapi juga untuk perubahan masyarakat yang lebih luas di Jepun.

Untuk menonton video sila klik di sini:
https://www.b-ex.inc/en/news/index_news20230922.html

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53576760/en
 
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
Hubungi

b-ex Inc.
Yuko Fujishima
press@b-experience.com
+81-3-6757-4080
 
Sumber: b-ex Inc.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17537

No comments:

Post a Comment