Tuesday, October 31, 2023

"DUA EKSPO DAN SATU PAMERAN" DIUMUMKAN KETIKA YULIN MEMPAMERKAN KEPADA DUNIA SATU TAHAP PEMBUKAAN YANG TINGGI




YULIN, China, 30 Okt., 2023 /Xinhua-AsiaNet/--

Baru-baru ini, Ekspo Perusahaan Kecil dan Sederhana ke-15 (Yulin, China), Ekspo Perubatan Tradisional Cina China (Yulin) ke-13 dan Pameran Ekspo Rempah Ratus China-ASEAN 2023 telah diumumkan di Pusat Konvensyen dan Pameran Antarabangsa Yulin.

Pada majlis perasmian itu, Kerjasama Kesalinghubungan Bandar raya Pangkalan Logistik Rantaian Sejuk Tulang Belakang Kebangsaan telah dilancarkan, Indeks Harga Rempah Ratus Xinhua-Yulin dikeluarkan, dan perjanjian kerjasama strategik, perjanjian projek "Kembalinya Perniagaan Yulin" dan perjanjian projek perindustrian yang lain telah ditandatangani, demikian menurut Jabatan Publisiti bagi Kerajaan Perbandaran Yulin. Wang Chen, Setiausaha bagi Jawatankuasa Perbandaran CPC Yulin, Penolong kepada Menteri Penyelaras bagi  Kementerian Hal Ehwal Ekonomi Indonesia Totok Hari Wibowo, Chae Hong-kyung, Naib Datuk Bandar bagi Jecheon di Korea Selatan, dan perwakilan daripada pelbagai persatuan perindustrian China, dewan-dewan perdagangan dan institut penyelidikan telah menghadiri majlis perasmian itu dan menyampaikan ucapan kepada hadirin. Pemimpin dan tetamu kemudian bersama-sama memulakan Ekspo Perusahaan Kecil dan Sederhana ke-15 (Yulin, China), Ekspo Perubatan Tradisional Cina China (Yulin) ke-13 dan Pameran Ekspo Rempah Ratus China-ASEAN 2023. Selepas tamat majlis perasmian itu, hadirin melawat tempat-tempat ekspo dan pameran tahun ini.

Dengan bertemakan "Ekonomi Besar untuk Perusahaan Kecil dan Sederhana, Peluang Baharu pada Ekspo Yulin", Ekspo Perusahaan Kecil dan Sederhana pada tahun ini diadakan di dua tempat berasingan: Pusat Konvensyen dan Pameran Antarabangsa Yulin dan Taman Jiangnan. Tema bagi Ekspo Perubatan Tradisional Cina China (Yulin) tahun ini ialah "Kesihatan, Pembangunan, Kerjasama, Manfaat Bersama", dan tempat utama ekspo ialah di Pelabuhan Perubatan Tradisional Cina Antarabangsa Yulin Yinfeng. Sementara itu, Pameran Rempah Ratus memberi tumpuan kepada tema utama iaitu "Rempah Ratus Berkumpul di Yulin, Haruman Tersebar ke Seluruh Dunia", dan tempat pameran itu ialah Pusat Konvensyen dan Pameran Rempah Ratus Antarabangsa Yulin. Selain itu, pelbagai acara lain, seperti simposium akademik, Festival Kebudayaan dan Seni Bandar raya Yulin "Jalan Shizi", dan ekspo dalam talian, turut berlangsung serentak.
 
Sumber: Jabatan Publisiti bagi Kerajaan Perbandaran Yulin 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17593

No comments:

Post a Comment