Thursday, October 29, 2020

TOSHIBA MENGUMUMKAN MODEL HDD BERKAPASITI PERUSAHAAN 4TB, 6TB DAN 8TB YANG DIKEMAS KINI

 

Toshiba: HDD Siri MG08-D direka untuk pelbagai aplikasi yang kritikal untuk perniagaan. (Foto: Business Wire)

Siri MG08-D itu memberikan kebolehpercayaan dan kecekapan kuasa kepada beban kerja aplikasi kritikal untuk perusahaan dan perniagaan 

TOKYO, 27 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (“Toshiba”) mengumumkan bahawa Toshiba HDD Siri MG08-D, yang direka untuk pelbagai aplikasi yang kritikal untuk perniagaan, seperti e-mel dan CRM (Pengurusan Sumber Pelanggan), analisis data bagi kecerdasan perniagaan, pelayan perniagaan kecil-sederhana, dan pengekalan data dan pengarkiban pematuhan. 

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20201026005947/en/  

Reka bentuk mekanikal udara generasi ke-7 Toshiba memberikan kecekapan kuasa yang lebih baik dan kiraan komponen yang lebih rendah untuk memberikan jumlah kos pemilikan yang lebih baik berbanding dengan model generasi sebelumnya. Siri baharu ini mempunyai model 4TB, 6TB dan 8TB, di kedua-dua antara muka SATA dan SAS. Model 4TB1 baharu itu boleh didapati dalam model sektor 512e, 4Kn dan 512n, dan model 6TB dan 8TB boleh didapati dalam model sektor 512e dan 4Kn, yang menjamin saling kendali pasang dan pakai untuk aplikasi yang menggunakan model 4TB sebelum ini.

“Siri MG08-D baharu Toshiba menyampaikan tahap kebolehpercayaan dan kecekapan kuasa baharu kepada pelayan dan platform penyimpanan yang kritikal untuk perusahaan dan perniagaan,” kata Shuji Takaoka, Pengurus Besar bagi Bahagian Jualan & Pemasaran Produk Penyimpanan di Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation. “Reka bentuk mekanikal konvensional generasi ke-7 Toshiba menggunakan teknologi Rakaman Magnetik Konvensional untuk menyampaikan serba boleh pasang dan pakai yang serasi dengan rangkaian aplikasi dan persekitaran sistem kendalian yang paling luas.”

Siri MG08-D itu menyediakan banyak ciri-ciri standard industri, termasuk prestasi 7200rpm, sebuah faktor bentuk 3.5-inci2, pilihan SATA 6Gbit/s atau 12Gbit/s Antara MukaSAS, dan penilaian beban kerja550TB setahun. Berbanding dengan model terkini Toshiba dengan model 4-6-8TB, model 4TB yang baharu itu mencapai pelbagai kelebihan daripada kemajuan teknologi generasi MG08. Sebagai contoh, jika dibandingkan dengan model5 sebelumnya, 4TB yang baharu itu memberikan kelajuan pemindahan berkekalan maksimum 23% lebih baik bagi 243MiB/s dan menggandakan saiz penimbal cache kepada 256MiB. Ia juga meningkatkan spesifikasi kebolehpercayaan yang dikira dari 1.4 juta jam MTTF (AFR 0.63%) kepada 2.0 juta jam MTTF (AFR 0.43%)6, dan mengurangkan penggunaan kuasa lahu aktif kepada 4.07W. MTTF 2.0 juta jam juga disokong untuk model Siri MG08-D 6TB dan 8TB yang baharu itu.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13909

No comments:

Post a Comment