Thursday, October 8, 2020

"GUARDIANS OF THE GULF" TERPILIH UNTUK TAYANGAN PERDANA DI FESTIVAL FILEM ANTARABANGSA LA FEMME BULAN INI

 

Guardians of the Gulf, diterbitkan oleh Mary Kay Inc., telah dipilih untuk tayangan perdana di Festival Filem Antarabangsa  LA Femme (Foto: Mary Kay Inc.)

Dokumentari yang dihasilkan dan diarahkan oleh wanita ini menunjukkan kemurahan hati dan kekuatan Teluk Mexico bersama dengan keadaan krisis alam sekitar global

DALLAS, 8 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Guardians of the Gulf, sebuah dokumentari membuka mata yang menerokai hubungan huru-hara antara Teluk Mexico dan pendokong pemuliharaan yang bertekad untuk melindunginya, telah terpilih untuk tayangan perdana di Festival Filem Antarabangsa LA Femme serba digital pada 15 - 18 Oktober. Mary Kay Inc., berperanan sebagai penerbit eksekutif, dengan Media One bekerjasama dengan The Nature Conservancy, mengunjungi pantai Texas, Alabama dan Mexico untuk mendedahkan kisah pemeliharaan Teluk yang sering tidak diketahui.

Siaran akhbar ini menampilkan multimedia. Lihat siaran penuh di sini :
https://www.businesswire.com/news/home/20201007005109/en/

Dirakam, diarahkan dan dihasilkan oleh kru yang terdiri daripada kesemuanya wanita, Guardians of the Gulf dijadualkan untuk tayangan perdana digital global pada hari Jumaat, 16 Oktober, pukul 5:00 petang. PST, diikuti dengan segera Soalan & Jawapan termasuk penerbit filem dan bintang-bintang.
 
Sinopsis Guardians of the Gulf :
Teluk Mexico telah lama dilanda bencana alam seperti taufan, penangkapan ikan berlebihan, limpasan pertanian dan tumpahan minyak. Namun, ia terus menyokong salah satu ekosistem biodiversiti paling banyak di Bumi dengan lebih daripada 15,000 spesies. Ketahanan ini lemah. Seperti mana-mana hubungan - hanya banyak itu yang dapat diambil tanpa memberi balik.

Dalam Guardians of the Gulf, Teluk Mexico diberi suara oleh pengasuhnya untuk menceritakan kisah kemurahan hati dan kekuatan. Pendokong pemuliharaan, nelayan, pengendali pelancongan, chef dan pemimpin pelajar berusaha untuk meningkatkan kelestarian dalam pekerjaan dan komuniti mereka. Melalui tindakan, mereka melihat perubahan. Melalui perubahan, mereka melihat harapan.

Ketahui lebih lanjut di https://www.guardiansofthegulf.com.

Festival Filem Antarabangsa LA Femme adalah festival filem perdana yang meraikan, menyokong dan memajukan penciptaan kandungan oleh penerbit, penulis, dan pengarah wanita dari seluruh dunia. Festival ini telah meningkatkan karier lebih dari 1,000 seniman dan terus menawarkan seminar pendidikan, program dan acara rangkaian dalam persekitaran indie yang memelihara.

Kredit Filem:
Cait Martin Newnham – Pengarah
Ulla Laidlaw - Pengarah
Aine Corby - Penerbit
Jenny Williams - Penerbit
Gayle Ye – Pengarah Fotografi
Mary Kay – Penerbit Eksekutif

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13837

No comments:

Post a Comment