Monday, August 24, 2020

Pemandu Trak China Yang Memecut Laju Sepanjang Beberapa Kilometer Dalam Sebuah Trak Yang Bakal Meletup Menerima Sebuah FAW J7 Setelah Nyaris Terbunuh



XINMIN, China, Ogos 21 (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 
Menurut laporan media China, pada 14 Julai 2020, satu insiden yang mendebarkan telah berlaku di Bandar Xinmin Liaoning China: sebuah trak yang sedang terbakar meluncur keluar dari berhampiran sebuah stesen minyak, merentasi jalan ke suatu lokasi yang sejauh mungkin. Badan trak itu hampir sepenuhnya dijilat oleh api besar, ketika nyalaan api melambung pada ketinggian lebih 2 meter, seolah-olah akan meletup pada bila-bila masa. Beberapa minit kemudian, trak itu meletup di luar kawasan pinggir bandar di tengah-tengah asap yang bergulung.


Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20200819005798/en/

Selepas kemalangan itu, Sun Gang, seorang pemandu trak yang melalui detik-detik cemas telah menerima pelawaan bagi satu temu bual. Beliau berkata bahawa kebakaran trak itu adalah berpunca daripada kesilapan dalam kimpalan pembaikan, ditambah dengan kejadian tiba-tiba dan cuaca yang panas terik yang menjadikan kebakaran itu tidak terkawal. Melihatkan insiden letupan yang bakal berlaku, beliau telah mengambil keputusan untuk mempertaruhkan nyawa beliau, menahan bahang api dan gelombang haba yang sedang marak dan memandu kenderaan yang sedang terbakar itu keluar dari bandar itu.

Kejadian itu telah tersebar ke rangkaian sosial oleh warga siber China, dan dengan itu menarik perhatian sosial yang meluas, secara keseluruhan pembacaan dalam talian telah mencapai 100 juta, dan Sun Gang telah dipuji sebagai seorang “pahlawan kontemporari”. Namun, pahlawan ini terjerumus ke dalam satu krisis kehidupan selepas kejadian itu, oleh kerana trak yang meletup itu adalah harta paling mahal bagi seluruh keluarga beliau.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13686

No comments:

Post a Comment