Friday, August 7, 2020

CROCUS TECHNOLOGY MEMPERKENALKAN PENDERIA ARUS TMR XTREMESENSE™ DENGAN KELINEARAN TINGGI, RESOLUSI TINGGI DAN BERSEPADU

CT110 ialah peranti pasang dan guna untuk aplikasi pemantauan arus memerlukan kelinearan tinggi, resolusi tinggi, bentuk faktor kecil, pengasingan, dan keringkasan reka bentuk


SANTA CLARA, Calif., 6 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Crocus Technology Inc., pembekal utama penderia TMR XtremeSense™ Magneto-Rintangan Terowong yang disruptif, hari ini mengumumkan CT110, penderia arus resolusi tinggi, terasing, sentuhan berdasarkan teknologi TMR dipatenkan dan unik Crocus. CT110 menyediakan ukuran arus yang amat tepat pada julat suhu operasi yang luas dalam faktor bentuk kecil. CT110 menawarkan keringkasan reka bentuk, kerumitan litar yang dikurangkan dan pengasingan yang inheren.

CT110 ialah peranti tanpa kord yang menggunakan teknologi 1D TMR XtremeSense Crocus yang canggih untuk mengesan variasi terkecil dalam arus AC atau DC sementara mencapai ralat output keseluruhan tipikal kurang daripada 0.5% yang menerajui kelasnya. Crocus menawarkan CT110 dalam konfigurasi yang menyokong 5 A hingga 15 A dengan keupayaan untuk mengesan variasi semasa kurang daripada 5 mA dalam arus disebabkan oleh keupayaan hingar rendah dan kesensitifan tinggi berbanding dengan teknologi penderia Hall tradisional yang memerlukan panduan fluks, penguatan isyarat yang ketara dan pampasan suhu. CT110 ialah peranti nisbah-metrik dengan output analog dapat beroperasi dari 2.7 V hingga 5.5 V pada frekuensi pensampelan 200 kHz dan penggunaan kuasa yang rendah.

“CT110 mempamerkan kemajuan Crocus telah dicapai dalam teknologi penderiaan magnetik TMR. CT110 menawarkan resolusi penderiaan yang kukuh, prestasi yang stabil pada suhu dan digabungkan dengan reka bentuk yang ringkas. Teknologi 1D TMR XtremeSense Crocus menawarkan hingar yang amat rendah, kesensitifan tinggi, kelinearan tinggi, hanyut suhu yang rendah, dan hampir tiada histeresis yang menyebabkan teknologi penderia sedia ada menjadi lapuk. CT110 ialah salah satu keluarga peranti yang akan Crocus perkenalkan tahun ini, yang menyasarkan aplikasi pemantauan kuasa. CT110 ialah penderia arus yang sempurna untuk aplikasi pengguna, perusahaan dan industri. Disebabkan faktor bentuk kecil dan resolusi tinggi peranti ini, CT110 sesuai untuk aplikasi seperti palam pintar dan peranti IoT, perkakas, dron, pencahayaan LED, pengecas bateri, alat kuasa serta PC dan pelayan,” kata Zack Deiri, Presiden dan CEO Crocus Technology. “CT110 paling sesuai untuk sebarang aplikasi yang memerlukan pemantauan arus termasuk mereka yang sedang menggunakan perintang pirau yang digabungkan dengan penguat pengasingan. Untuk meringkaskan dan mempercepat penilaian sistem pelanggan, Crocus menawarkan papan penilaian dengan berbilang konfigurasi penderia arus.”

CT110 tersedia dalam pakej profil rendah dan DFN 6-lead faktor bentuk kecil dengan dimensi 3.00 x 3.00 x 0.95 mm. Sampel dan papan penilaian tersedia sekarang dan peranti akan memasuki pengeluaran pada bulan September 2020. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang CT110, sila lawati halaman web produk di https://crocus-technology.com/integrated-current-field-sensor/.

Perihal Crocus Technology

Crocus Technology membangunkan dan mengeluarkan penderia magnetik canggih berdasarkan teknologi penderia TMR XtremeSense yang dipatenkan. Teknologi penderia mangetik yang disruptif Crocus membawa kemajuan yang ketara keapda IoT dan peranti pintar, aplikasi industri, pengguna, perubatan dan eletronik automotif yang memerlukan ketepatan tinggi, resolusi tinggi, prestasi suhu yang stabil dan penggunaan kuasa yang rendah. Crocus beribu pejabat di Santa Clara, California. Untuk maklumat lanjut, sila lawati http://www.crocus-technology.com.

© 2020 Crocus Technology International Corp.  Hak cipta terpelihara.  Crocus Technology, XtremeSense dan gabungan daripadanya ialah tanda dagangan Crocus Technology Inc. dan Crocus Technology SA. Nama lain adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan mungkin ialah tanda dagangan pemilik masing-masing

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:  

Wayne Seto
Crocus Technology
Tel: +1-408-380-8316
E-mel: wseto@crocus-technology.com 

SUMBER: Crocus Technology

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment