Tuesday, June 30, 2020

Kerjasama Pulse Secure Dan Gigamon Mengukuhkan Akses Selamat Daripada Sebarang Peranti Sementara Permintaan Pasaran Untuk Akses Rangkaian Sifar Kepercayaan Meningkat

Penyepaduan disahkan yang baharu meningkatkan kebolehlihatan akses pada premis dan keupayaan Analitis Tingkah Laku Pengguna dan Entiti (UEBA)

SINGAPURA, 29 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Pulse Secure, peneraju pembekal penyelesaian Secure Access ditakrifkan perisian, hari ini mengumumkan kejayaan penyepaduan dan ujian keserasian bersama antara Gigamon dengan Pulse Secure untuk memberikan jaminan kepada pelanggan bahawa penyelesaian Kawalan Akses Rangkaian (NAC) Pulse Secure, Pulse Policy Secure, boleh memanfaatkan sepenuhnya maklumat kontekstual titik akhir yang diterima daripada Gigamon apabila pekerja jarak jauh kembali ke pejabat untuk bekerja. Gabungan Gigamon dan Pulse memberikan organisasi kebolehlihatan peranti disambungkan rangkaian masa nyata dan kawalan Sifar Kepercayaan yang memanfaatkan pengesahan boleh suai dan Analitis Tingkah Laku Pengguna dan Entiti (UEBA) untuk mengesan anomali dan menangani akses tanpa kebenaran dan hasad kepada aplikasi dan sumber rangkaian.

Pulse Policy Secure ialah penyelesaian Kawalan Akses Rangkaian paling laris dan berciri penuh yang mudah untuk dikerahkan, diuruskan, disepadukan dan diskalakan. Gigamon, menghantar maklumat trafik disatukan dengan penapisan dinamik terhadap Pulse Policy Secure untuk meningkatkan kebolehlihatan titik akhir merentasi rangkaian dan pematuhan keselamatan titik akhir automatik yang lebih banyak. Memanfaatkan ciri UEBA Pulse Secure, Pulse Policy Secure boleh mengenal pasti dan memberikan respons kepada aktiviti beranomali seperti aktiviti IoT yang mencurigakan, serangan DGA dan penspulan MAC sebagai sebahagian daripada keupayaan pengesahan boleh suai penyelesaian ini yang sejajar dengan kawalan Sifar Kepercayaan.

“Penggunaan Sifar Kepercayaan yang semakin berkembang bermakna penting untuk komuniti vendor keselamatan bekerja secara seragam untuk memastikan bahawa data analitis keselamatan penting mengalir secara lancar merentasi penyelesaian untuk memberikan kebolehlihatan dan kawalan yang diperlukan perusahaan untuk membuat keputusan akses selamat termaklum yang lebih baik dalam masa nyata,” kata Alex Thurber, Ketua Pegawai Hasil untuk Pulse Secure. “Kami telah bekerja secara rapat dengan Gigamon pada tahap teknikal untuk mewujudkan proses integrasi yang lancar dengan keupayaan yang akan memastikan pelanggan bersama kami mendapat manfaat yang boleh dilihat dalam mengerahkan teknologi bersama kami untuk membantu kedua-dua pengurusan dan akses selamat rangkaian dengan sokongan Sifar Kepercayaan.”

Manfaat Penyelesaian bersama termasuk:
 
• Menyokong strategi Sifar Kepercayaan. Mengenal pasti, memprofil dan mengesahkan pengguna dan peranti sebelum memberikan akses menurut postur keselamatan mereka.
• Menentukan dasar postur keselamatan untuk peranan pengguna dan titik akhir. Kemudian menguatkuasakan peraturan akses secara automatik pada semua titik akhir (berdasarkan identiti, peranan, kelas peranti dan postur keselamatan) sebelum dibenarkan pada rangkaian.
• Meningkatkan keselamatan keseluruhan . Menguatkuasakan pembahagian rangkaian dinamik peranti pada pinggir rangkaian untuk mengelakkan ancaman daripada tersebar secara lateral dan membolehkan penyepaduan dwiarah dengan infrastruktur keselamatan (SIEM dan NFW, contohnya) untuk respons ancaman dipercepat.
• Wawasan titik akhir 360 darjah. Pulse Policy Secure menangkap kecerdasan titik akhir secara mendalam dan memantau keadaan yang mencurigakan secara berterusan untuk menyediakan laporan tentang isu dan arah aliran capaian.
• Analitis Tingkah Laku. Korelasi akses pengguna, maklumat kontekstual peranti dan log sistem dalam enjin analisis baharu untuk mencari anomali dan mengurangkan risiko ancaman.
 
Pulse Policy Secure bersepadu dengan Gigamon Visibility and Analytics Fabric, yang digunakan untuk memantau semua trafik rangkaian — termasuk trafik pusat data timur-barat dan beban kerja awan awam dan peribadi — jadi semua trafik boleh dianalisis bersama untuk mengurangkan titik buta dan meningkatkan kemungkinan mengesan tingkah laku mencurigakan.

“Perkongsian ekosistem adalah penting untuk penggunaan inisiatif Sifar Kepercayaan dan bekerjasama secara rapat dengan vendor Secure Access, seperti Pulse Secure, untuk membantu dalam memastikan penyepaduan lancar adalah penting bagi pelanggan untuk memaksimumkan pulangan pelaburan mereka,” kata Gigamon dan Ketua Pegawai Presiden Operasi Shane Buckley.  “Sambil organisasi berusaha untuk melakukan lebih banyak dengan sumber yang kurang sedikit, mereka kerap melihat ke arah automasi untuk merealisasikan manfaat yang lebih besar daripada jumlah bahagian yang mereka sumbangkan.”

Manfaat tambahan daripada menggunakan Gigamon berserta Pulse Secure merangkumi pengagregatan trafik untuk mengurangkan penggunaan port. Dalam keadaan apabila pautan rangkaian mempunyai jumlah trafik rendah, Gigamon Visibility and Analytics Fabric boleh mengagregrat ini bersama-sama sebelum menghantarnya kepada penyelesaian NAC Pulse Policy Secure untuk meminimumkan bilangan port yang perlu digunakan. Dengan mengetag trafik, Fabric memastikan sumber trafik boleh dikenal pasti dengan mudah.

Selain itu, Gigamon Visibility and Analytics Fabric menawarkan kawalan penghalaan asimetrik untuk memastikan maklumat sesi disimpan bersama-sama. Pulse Policy Secure memperoleh konteks lengkap sambungan titik akhir dan analisis keselamatan yang dikukuhkan.

“Berdasarkan prinsip ‘jangan percaya, sentiasa sahkan,’ Perangkaian Sifar Kepercayaan (ZTN) memerlukan penyelarasan pelbagai teknologi keselamatan untuk membolehkan penguatkuasaan perimeter, pembahagian rangkaian dan kawalan akses mudah suai,” kata Tony Massimini, penganalisis industri kanan di Frost & Sullivan. “Kerjasama vendor, seperti antara Gigamon dan Pulse Secure, mempamerkan nilai saling kendali yang menyokong kepercayaan yang memajukan inisiatif Sifar Kepercayaan.”

Keupayaan penyepaduan yang dipertingkat tersedia secara bebas sebagai sebahagian daripada model pelesenan standard bagi kedua-dua platform tersebut, sebagai sebahagian daripada Pulse Policy Secure dan Gigamon Visibility and Analytics Fabric. Pulse Secure Partners juga menawarkan penyelesaian Gigamon kepada pangkalan klien, menjadikan perkongsian yang berkaitan khusus kepada komuniti saluran keselamatan.

Pelanggan dan rakan kongsi bersama boleh mengetahui lebih lanjut tentang penyepaduan Gigamon, Pulse Secure dengan melawati 
https://www.pulsesecure.net/gigamon/.

CIAPKAN INI: Pulse Secure dan Gigamon mengesahkan penyepaduan untuk mengesahkan keupayaan kebolehlihatan titik akhir pada premis, akses selamat dan Analitis Tingkah Laku Pengguna dan Entiti sementara pekerja mula kembali bekerja di pejabat #PulseSecure #Gigamon #NetworkAccessControl #SecureAccess #ZeroTrust

Perihal Pulse Secure Pulse
Pulse Secure menyediakan penyelesaian Secure Access dipacu perisian yang mudah dan menyeluruh untuk orang, peranti, benda dan perkhidmatan yang meningkatkan kebolehlihatan, perlindungan dan produktiviti bagi pelanggan kami. Suite kami menyepadukan awan, mudah alih, aplikasi dan akses rangkaian secara unik untuk mendayakan IT hibrid dalam dunia Sifar Kepercayaan. Lebih daripada 24,000 perusahaan dan pembekal perkhidmatan merentasi setiap vertikal mengamanahkan Pulse Secure untuk memperkasakan tenaga kerja mudah alih mereka untuk mengakses aplikasi dan maklumat dengan selamat dalam pusat data dan awan sambil memastikan pematuhan perniagaan. Ketahui lebih lanjut di www.pulsesecure.net

Ikut @PulseSecure di Twitter atau lawati kami di LinkedIn dan Facebook.

Orang Hubungan Media:
 
Tony Tan
Autonomy untuk Pulse Secure
tony@autonomy.marketing
+65 6570 9139

SUMBER: Pulse Secure, LLC

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13539

No comments:

Post a Comment