Saturday, April 6, 2024

YAYASAN MERCK MENGUMUMKAN ANUGERAH PENGIKTIRAFAN MEDIA "DIABETES DAN HIPERTENSI" 2024 UNTUK NEGARA ASIA




MUMBAI, India, 5 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Yayasan Merck (
www.merck-foundation.com), cabang kedermawanan Merck KGaA Germany mengumumkan jemputan bagi permohonan Anugerah Pengiktirafan Media 'Diabetes & Hipertensi' 2024 yayasan tersebut untuk wartawan dari Negara Asia.

Tema anugerah ialah untuk menggalakkan gaya hidup sihat dan meningkatkan kesedaran tentang pencegahan dan pengesanan awal Diabetes dan Hipertensi.

Senator, Dr. Rasha Kelej, Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Merck menegaskan, “Saya percaya Media mempunyai kuasa untuk mempengaruhi masyarakat dan lantaran itu, memainkan peranan penting dalam meningkatkan kesedaran tentang isu kesihatan yang berleluasa. Oleh yang demikian, saya menjemput semua wakil media dari Negara Asia untuk menyertai Anugerah Media kami dan berkongsi karya mereka yang paling bermakna yang telah membantu meningkatkan kesedaran tentang diabetes dan hipertensi, serta mengetengahkan kepentingan menjalani gaya hidup sihat.”

Anugerah ini terbuka kepada semua wartawan di Negara Asia dari platform Cetakan, Dalam Talian, Radio dan Multimedia. Karya paling kreatif dan berpengaruh yang bertujuan meningkatkan kesedaran dan membuatkan masyarakat peka mengenai diabetes dan hipertensi dengan kerap akan layak memenangi anugerah ini.

Yayasan Merck juga telah melancarkan anugerah ini bagi negara di Afrika dan Amerika Latin. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18039

No comments:

Post a Comment