Friday, April 26, 2024

HEMOHIM, MAKANAN FUNGSIAN UNTUK MENINGKATKAN SISTEM IMUN, MENCETUSKAN SENSASI GLOBAL

 

Kilang Kolmar BNH Sejong (Foto: Kolmar BNH)

SEOUL, Korea Selatan, 23 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Hemohim berjaya mendapat kepopularan luar biasa di pasaran global sebagai satu daripada makanan fungsian terkemuka di Korea.

Hemohim dibangunkan melalui kerjasama selama lapan tahun antara Kolmar BNH (KOSDAQ: 200130) dan Institut Penyelidikan Tenaga Atom Korea, dengan pelaburan sebanyak KRW 5 bilion. Makanan ini diekstrak daripada bahan mentah angelica gigas, cnidium officinale dan paeonia japonica, yang telah digunakan secara tradisional dalam perubatan herba. Kolmar BNH melakukan ujian ke atas manusia untuk mengesahkan keselamatan dan keberkesanan ramuan utama ini, ‘Ekstrak Kompleks HemoHIM Angelica gigas dan sebagainya.’ dan diiktiraf oleh Kementerian Keselamatan Makanan dan Ubat-Ubatan Kerajaan Korea Selatan pada tahun 2006 untuk ciri-ciri meningkatkan imun.

Diedarkan oleh Atomy, pelanggan Kolmar BNH, Hemohim telah berjaya menjual lebih daripada KRW 2 trilion produk dalam masa 17 tahun sahaja sejak dilancarkan, menjadikannya makanan fungsian kesihatan yang diluluskan secara individu terlaris di negara ini. Dengan permintaan yang kukuh daripada banyak negara seperti Australia, Amerika Syarikat dan Thailand, Hemohim telah meluaskan kehadiran global ke lebih 20 negara.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18087

No comments:

Post a Comment