Sunday, April 14, 2024

PERSIDANGAN PEMBANGUNAN INDUSTRI PELANCONGAN GUIZHOU KE-18 DIMULAKAN





GUIYANG, China, 12 April, 2024 /Xinhua-AsiaNet/--

Pada 11 April, 2024, Persidangan Pembangunan Industri Pelancongan Guizhou ke-18, yang dihoskan oleh Kerajaan Rakyat bagi Wilayah Guizhou dan bertemakan "Menggalakkan Integrasi Mendalam bagi Budaya dan Pelancongan serta Membina sebuah Destinasi Pelancongan yang Bertaraf Dunia", bermula di bandar raya Xingyi, di Wilayah Guizhou di barat daya China, yang didasarkan kepada "kesederhanaan, kehalusan, keprihatinan dan keselamatan".
 
Bagi mempercepatkan pembangunan bagi industri pelancongan Guizhou dan memupuknya untuk menjadi sebuah industri tonggak, Persidangan Pembangunan Industri Pelancongan Guizhou telah diadakan setiap tahun sejak tahun 2006. Ia telah digunakan dan diadakan secara bergilir-gilir oleh semua bandar raya dan wilayah di Guizhou, yang telah berjaya diadakan selama 17 sesi.
 
Wilayah Autonomi Qianxinan Bouyei dan Miao terletak di barat daya Wilayah Guizhou, China. Ia menikmati infrastruktur pengangkutan yang sangat baik dan terkenal dengan pemandangan semula jadi yang terpelihara dengan baik dan unik serta budaya etnik yang kaya. Sumber pelancongan di rantau ini terutamanya terdiri daripada landskap pergunungan, budaya etnik dan peninggalan sejarah. Dengan bentuk muka bumi karst yang tipikal, tempat indah yang terkenal termasuk Ngarai Sungai Maling dan Hutan Wanfeng di Xingyi, Tasik Wanfeng dan Guizhou Longhua Stone Group. Selain itu, terdapat satu jenis seni pertuturan dan nyanyian kumpulan etnik Bouyei yang dipanggil “Eight-Note Seated Singing”.
 
Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, Wilayah Qianxinan telah mempromosikan Pelancongan Kesihatan dengan menggabungkan sumber pelancongan pergunungan yang asal. Banyak projek pelancongan kesihatan dan laluan pelancongan berkualiti tinggi telah dilancarkan untuk menarik pelancong yang mencari gaya hidup yang sihat.
 
Sumber: Kerajaan Rakyat bagi Wilayah Guizhou

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment