Thursday, March 21, 2024

TOSHIBA MENAMBAH TEKNOLOGI KAWALAN ANGGARAN KEDUDUKAN BAHARU KEPADA KIT PEMBANGUNAN PERISIAN KAWALAN MOTOR BAGI MEMUDAHKAN KAWALAN MOTOR BERORIENTASIKAN MEDAN




- Kini menawarkan "Studio Motor MCU Versi 3.0" dan "Alat Penalaan Parameter Motor” baharu-


KAWASAKI, Jepun, 20 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation ("Toshiba") telah memperhalusi keupayaan kawalan motor dengan pelancaran dua alatan berinovatif. Teknologi kawalan anggaran kedudukan baharu untuk kawalan berorientasikan medan (FOC) telah ditambah kepada versi terkini kit pembangunan perisian kawalan motor, “Studio Motor MCU Versi 3.0,” sementara “Studio Penalaan Motor Versi 1.0” mengira parameter motor secara automatik. Kedua-duanya boleh didapati pada hari ini.

FOC ialah kaedah kawalan motor yang amat cekap, tetapi sukar direalisasikan kerana kerumitan menggunakan gandaan kawalan kamiran berkadaran (PI) untuk menala pemacu motor. Kebiasaannya, kawalan PI digunakan untuk kawalan kedudukan, kawalan kelajuan dan kawalan semasa, menghasilkan tiga parameter gandaan kawalan PI yang mengganggu antara satu sama lain. Pelarasan hanya boleh dilakukan melalui kaedah cuba-cuba. Sementara itu, Studio Motor MCU melaksanakan kawalan motor menggunakan parameter motor yang diketahui, tetapi masalah di sini ialah tiada fungsi untuk mengekstrak parameter dari motor.

Kaedah kawalan anggaran kedudukan baharu Toshiba adalah berdasarkan pemerhati fluks dan tidak menggunakan kawalan PI untuk anggaran kedudukan, membuatkan pelarasan menjadi lebih mudah semasa penilaian motor. Pendekatan baharu ini merealisasikan kestabilan yang lebih besar semasa pengendalian beban tinggi berbanding kawalan anggaran kedudukan konvensional. Studio Motor MCU Versi 3.0 yang menggabungkan kaedah baharu turut menyokong kaedah kawalan kedudukan konvensional.

Gabungan Studio Motor MCU dan Studio Penalaan Motor MCU memberikan pengguna keupayaan memperoleh parameter motor awal dengan mudah dan memulakan penilaian. Studio Penalaan Motor akan disediakan melalui Borang Pertanyaan Pelanggan Toshiba di sini (Maklumat Hubungan).

Toshiba bergerak maju demi merealisasikan keneutralan karbon dan ekonomi kitaran, serta akan terus mengembangkan barisan mikropengawal untuk FOC dan kit pembangunan perisian kawalan motor, dan menyokong motor yang amat cekap.

Ikuti pautan di bawah untuk maklumat lanjut mengenai Studio Motor MCU
Studio Motor MCU

Ikuti pautan di bawah untuk maklumat lanjut mengenai Mikropengawal Toshiba.
Mikropengawal

* TXZ+™ ialah tanda dagangan Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation.
* Nama syarikat, nama produk dan nama perkhidmatan lain mungkin merupakan tanda dagangan syarikat masing-masing.
* Maklumat dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat hubungan, adalah yang terkini pada tarikh pengumuman tetapi tertakluk kepada perubahan tanpa notis diberikan terdahulu.

Maklumat Tentang Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation, pembekal terkemuka bagi penyelesaian semikonduktor dan storan termaju, memanfaatkan lebih setengah abad pengalaman dan inovasi untuk menawarkan kepada pelanggan dan rakan perniagaan semikonduktor diskret, sistem LSI dan produk HDD yang luar biasa.
Tenaga kerja syarikat seramai 21,500 di seluruh dunia berkongsi keazaman untuk memaksimumkan nilai produk dan menggalakkan kerjasama erat dengan pelanggan dalam penciptaan nilai bersama dan pasaran baharu. Bersama jualan tahunan yang menghampiri 800 bilion yen (AS$6.1 bilion), Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation berharap dapat membina dan menyumbang kepada masa depan yang lebih baik untuk orang ramai di mana-mana sahaja.
Ketahui lebih lanjut di https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/top.html

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53911084/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17997

No comments:

Post a Comment