Tuesday, July 11, 2023

AMBIQ DORONG PERTUMBUHAN SEKTOR PEMANTAUAN PENJAGAAN KESIHATAN JARAK JAUH DENGAN PEMPROSES KUASA ULTRA RENDAH BAHARU

Sistem-pada-Cip (System-on-Chips,SoC) Apollo4 Lite dan Apollo4 Blue Lite Membantu Pertingkatkan Kefungsian Peranti Dan Hayat Bateri Untuk Percepatkan Penggunaan Pemantauan Jauh



Sorotan Penting Baharu:
  • SoC Apollo4 Lite dan Blue Lite baharu menawarkan keupayaan kaya ciri, memori yang dioptimumkan, prestasi grafik yang berkuasa, dan secureSPOT® untuk keselamatan yang teguh dalam penyelesaian ringan
  • Sesuai untuk aplikasi kesihatan digital, seperti stetoskop digital, pemantauan pesakit, dan pemantauan glukosa dan tekanan darah yang berterusan
  • Apollo4 Blue Lite menawarkan kesambungan Bluetooth® Tenaga Rendah untuk komunikasi kepada peranti pegang tangan, peralatan hos dan Awan


AUSTIN, Texas, 11 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Ambiq®, peneraju teknologi dalam produk dan penyelesaian semikonduktor kuasa ultra rendah, memperkenalkan Apollo4 Lite dan Apollo4 Blue Lite SoC kepada portfolio SoC yang berkembang untuk peranti titik akhir IoT, terutamanya produk pemantauan jarak jauh sektor penjagaan kesihatan. Pengumuman ini berikutan pengeluaran Heart Kit™ Ambiq, model AI sumber terbuka yang dioptimumkan menggunakan rangkaian saraf berbilang kepala (MH-NN) untuk membolehkan pelbagai aplikasi pemantauan jantung masa nyata.

Barisan produk Apollo4 Lite dan Blue Lite ialah penyelesaian pemproses sistem generasi terkini yang dibina di atas platform Subthreshold Power-Optimized Technology (SPOT®) proprietari Ambiq, mendayakan ciri baharu sambil mengurangkan penggunaan kuasa sistem keseluruhan peranti untuk memanjangkan hayat baterinya. Kedua-dua SoC dibenamkan dengan teras Cortex-M4 kuasa ultra rendah yang boleh beroperasi sehingga pada 192 MHz dengan turboSPOT, subsistem audio, GPU, dan MRAM dan SRAM yang mencukupi. SoC tersebut juga serasi dengan pin dengan Apollo4 Plus dan Blue Plus¹ Ambiq, menyediakan pembangun dengan fleksibiliti optimum untuk inovasi.

“Pesakit hari ini lebih diberi kuasa untuk memantau dan menyokong kesihatan mereka sendiri, dan penyedia penjagaan kesihatan memerlukan lebih banyak analisis data untuk mempreskripsi rawatan holistik,” kata David Priscak, Naib Presiden Penyelesaian Teknikal di Ambiq. “Dengan grafik yang berani dan hayat bateri yang panjang, penjejakan kesihatan canggih kini lebih mampu milik dan boleh diakses hasil kepada tambahan baharu ini kepada keluarga Apollo4 SoC kami.”

“Pasaran pesakit terpencil global dari segi pendapatan dianggarkan bernilai $53.6 bilion pada tahun 2022 dan dijangka mencapai $175.2 bilion menjelang tahun 2027, berkembang pada CAGR sebanyak 26.7% dari tahun 2022 hingga 2027,” kata Cik Anu Dhiman – Penganalisis Penjagaan Kesihatan Utama – MarketsandMarkets Research Pvt. Ltd. “Faktor utama yang mempengaruhi pertumbuhan pasaran termasuk faedah pemantauan pesakit jarak jauh untuk mengurangkan beban sumber perubatan, faedah pemantauan telekesihatan dan perkhidmatan pemantauan pesakit jarak jauh, kemajuan dalam telekomunikasi, seiring dengan peningkatan populasi geriatrik, dan keperluan yang semakin meningkat untuk memperluaskan akses penjagaan kesihatan.”

Apollo4 Lite dan Apollo4 Blue Lite direka bentuk untuk hayat bateri yang dilanjutkan, keselamatan lebih maju dan grafik yang berkuasa dalam faktor bentuk kecil, yang penting untuk penggunaan berterusan peranti ini. Kedua-duanya kini dalam proses pengeluaran besar-besaran, menyasarkan produk kesihatan digital, jam tangan pintar, jalur kecergasan, penjejak haiwan, alat kawalan jauh yang diaktifkan suara, penyelenggaraan industri dan peranti IoT rumah pintar. Untuk mendapatkan maklumat lanjut produk, layari www.ambiq.com/apollo4-lite dan www.ambiq.com/apollo4-blue-lite.

¹ – Apollo4 Lite serasi pin dengan Apollo4 Plus (AMAP42KP-KBR); Apollo4 Blue Lite serasi pin dengan Apollo4 Blue Plus (AMA4B2KP-KXR.)

Perihal Ambiq

Misi Ambiq adalah untuk membangunkan penyelesaian semikonduktor kuasa terendah untuk membolehkan peranti pintar di mana-mana sahaja dengan membangunkan penyelesaian semikonduktor kuasa terendah untuk memacu dunia yang lebih cekap tenaga, mampan dan dipacu data. Ambiq telah membantu pengeluar terkemuka di seluruh dunia membangunkan produk yang bertahan berminggu-minggu dengan sekali caj (bukannya berhari-hari) sambil menyampaikan set ciri maksimum dalam reka bentuk industri yang padat. Matlamat Ambiq adalah untuk menggunakan Kecerdasan Buatan (AI) yang tidak pernah digunakan sebelum ini dalam peranti mudah alih dan boleh pindah, menggunakan penyelesaian sistem kuasa ultra rendah pada cip (SoC) termaju Ambiq. Ambiq telah menghantar lebih daripada 200 juta unit setakat Mac 2023. Untuk maklumat lanjut, lawati www.ambiq.com.

Hubungi

Charlene Wan
Naib Presiden Penjenamaan, Pemasaran dan Perhubungan Pelabur
cwan@ambiq.com
+1.512.879.2850

Foto yang mengiringi pengumuman ini tersedia di

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/620a2f10-acfe-4d54-b9c3-0983c58c06f6/ms 

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/fd179ebf-2f60-4195-8fca-b88c7b7a852c/ms  


SUMBER : Ambiq Micro

No comments:

Post a Comment