Friday, January 11, 2019

TCL MELAKUKAN KEMUNCULAN BUAT PERTAMA KALI BAGI RANGKAIAN DIPERLUASKAN UNTUK TV 8K YANG DIKUASAKAN OLEH AI DI CES 2019

LAS VEGAS, 9 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- TCL, antara tiga buah jenama televisyen dan syarikat elektronik pengguna yang terkemuka di dunia, hari ini melancarkan TV 8K terbaharu mereka yang dikuasakan oleh kecerdasan buatan (AI), termasuk produk perdana TCL TV 8K X10 QLED dan sebuah TV perdana Siri-8, TV 8K QLED mereka yang pertama untuk pasaran Amerika Syarikat, di Pameran Elektronik Pengguna Antarabangsa 2019. Syarikat itu juga secara rasmi mengumumkan bahawa ia telah menyertai Persatuan 8K sebagai anggota pengasas dan melancarkan platform berjenama baharu mereka bagi penyelesaian AI, TCL AI-IN.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20190108005748/en/

TCL AI-IN adalah platform AI berjenama baharu buat TCL, di mana kesemua produk mereka yang dikuasakan oleh AI akan dikumpulkan, dan berjaya menggabungkan rakan teknologi pintar mereka seperti Android TV™, Roku (Amerika Utara sahaja) dan Amazon Alexa. Dengan platform ini, TCL sedang membangunkan sebuah ekosistem pintar yang menyediakan pengguna dengan pengalaman hidup yang mudah dan bersifat peribadi.

Di bawah platform berjenama TCL AI-IN itu, ciri-ciri utama TV 8K TCL X10 QLED 75 inci itu, yang terdapat di pasaran terpilih dari separuh kedua tahun 2019, termasuk:
  • Teknologi paparan 8K dengan resolusi 7,680 x 4,320 (33.2 megapiksel), empat kali ganda bagi jumlah bilangan piksel untuk sebuah TV 4K dan memberikan imej terperinci yang lebih hampir dengan kehidupan sebenar secara jelas;
  • Teknologi paparan Quantum Dot menyokong sebuah paparan segala macam warna yang meluas, yang menghampiri 100% daripada liputan ruang warna DCI-P3;
  • Penyelesaian zon kawalan berkontras ultra;
  • Teknologi pengimejan Dolby Vision®;
  • Bar bunyi tahap teater dari teknologi audio Onkyo dan Dolby Atmos®;
  • TV Android dengan Google Assistant terbina dalam;
  • Sebuah bar bunyi AI bersepadu;
  • Sebuah reka bentuk yang ringkas, hanya 14.5mm pada titik paling nipis, menjadikannya satu daripada produk cahaya belakang langsung 75-inci yang paling nipis di dalam industri, mengurangkan jarak optik kepada 4mm;
  • Reka bentuk pemandangan penuh.
Produk perdana TV 8K QLED dari Siri-8 itu untuk pasaran Amerika Syarikat akan boleh didapati pada tahun 2019. Spesifikasi terperinci mengenai TV itu akan didedahkan dalam masa terdekat.

* Spesifikasi produk dan saiz berbeza di wilayah-wilayah yang berlainan. Ketersediaan produk berbeza-beza mengikut pelan pelancaran tempatan.

Maklumat mengenai TCL Electronics

Beribu pejabat di China, TCL Electronics Holdings Limited (HKSE: 01070) adalah satu daripada tiga buah syarikat terkemuka di dalam industri TV global, dengan melibatkan diri di dalam penyelidikan dan pembangunan, pembuatan dan pengedaran bagi produk elektronik pengguna. TCL Electronics berusaha untuk membina sebuah ekosistem yang menyeluruh untuk TV pintar yang menyediakan pengguna dengan suatu pengalaman yang unggul dengan produk dan perkhidmatan pintar mereka.

Lihat versi sumber di businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20190108005748/en/

Hubungi

TCL Electronics
Rachel Wu
rachel.wu@hkstrategies.com

Sumber : TCL Electronics

No comments:

Post a Comment