Thursday, January 26, 2023

MORI BUILDING AKAN MEMBUKA MENARA STESEN BUKIT TORANOMON PADA MUSIM LURUH AKAN DATANG INI


Imej lengkap Bukit Toranomon (Perhatian: sila pastikan anda menyatakan hak cipta “©The Boundary” apabila menggunakan imej ini.) (Grafik: Business Wire)




Menara baharu akan banyak meningkatkan Bukit Toranomon, nod pengangkutan yang menghubungkan dunia dan pusat bandar Tokyo serta perkembangannya sebagai hab antarabangsa baharu dan pusat perniagaan global


TOKYO, 25 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Mori Building Co., Ltd., pemaju landskap bandar terkemuka Jepun, hari ini mengumumkan bahawa Menara Stesen Bukit Toranomon 49 tingkat akan dibuka pada musim luruh yang akan datang ini. Projek ini diketuai oleh Persatuan Pembangunan Semula Bandar Daerah Toranomon 1 & 2-chome dan Mori Building ialah peserta utama. Apabila terbina Menara Stesen Bukit Toranomon, yang pada masa ini sedang diintegrasikan secara menyeluruh dengan Stesen Bukit Toranomon, semua kawasan Bukit Toranomon, yang telah dibesarkan dan berkembang dengan tahap kepesatan yang belum pernah berlaku sebelum ini ke arah merealisasikan hab antarabangsa baharu dan pusat perniagaan global, akan siap sebagai “bandar” yang dikatakan mempunyai skala dan impak setanding dengan Bukit Roppongi.

Menara Stesen Bukit Toranomon ialah menara serba guna setinggi 266 meter dengan 49 tingkat di atas tanah dan 4 tingkat di bawah tanah. Melalui integrasi pembangunan keseluruhan dengan Stesen Bukit Toranomon di Laluan Hibiya Metro Tokyo, menara ini akan dilengkapi dengan plaza stesen yang besar dan sibuk, serta dek pejalan kaki yang berukuran 20 meter lebar di atas Lebuh Sakurada-dori (Laluan Kebangsaan 1), menawarkan akses ke Dataran Bujur Menara Mori Bukit Toranomon. Apabila memperkukuh dan mengembangkan rangkaian pengangkutan pelbagai tingkat tempatan di atas tanah, di bawah tanah dan dek pejalan kaki, Menara Stesen akan banyak meningkatkan Bukit Toranomon sebagai nod pengangkutan dan akan merancakkan seluruh kawasan dengan menambah baik aliran pejalan kaki dengan ketara.

Menara Stesen akan menawarkan pejabat bertaraf dunia, serta kemudahan runcit yang diintegrasikan dengan plaza stesen dan hotel yang membuat kemunculan sulung di Tokyo. Tingkap teratas menara itu akan menjadi kawasan setempat kepada NOD TOKYO, kemudahan komunikasi berinteraktif yang terdiri daripada dewan, galeri, kolam renang, restoran dan kemudahan lain yang berupaya mencipta nilai baharu, idea dan domain yang menjangkaui perniagaan, bertujuan berkongsi kreativiti dengan dunia.

Bukit Toranomon akan dibesarkan kepada 7.5 hektar dan jumlah keluasan ruang lantai ialah 800,000m2 dengan pembukaan Menara Stesen Bukit Toranomon pada musim luruh tahun 2023 ini. Kawasan itu terus berkembang sebagai kompleks guna campur yang diintegrasikan dengan infrastruktur bandar seperti jalan raya dan kereta api bawah tanah, dengan impak setanding dengan Bukit Roppongi yang menempa sejarah Mori Building.

“Atrium Stesen” yang Terbuka dan Meriah Dicipta melalui Pembangunan Berintegrasi Stesen dan Kejiranan

Atrium Stesen (2,000m2) ialah ruang berkekubah gaya atrium tiga tingkat yang menggabungkan fungsi bandar dan pengangkutan yang terlaras dan saling melengkapi.

Sambungan terus Atrium Stesen antara plaza stesen dan kemudahan berhampiran untuk acara dan membeli-belah, mengekalkan ruang yang sibuk dengan aliran orang ramai yang tidak putus-putus dari pagi hingga malam.

Dek T Pejalan Kaki Berskala Besar Selebar 20m di atas Jalan Utama

Dek T pejalan kaki berskala besar selebar 20m di atas Lebuh Sakurada-dori (Laluan Kebangsaan 1) dan bersambung ke Dataran Bujur Menara Mori Bukit Toranomon. Laluan pejalan kaki bertingkat, yang melalui Menara Stesen, ialah laluan utama untuk lalu lintas pejalan kaki timur-barat, merentasi daerah dan jalan utama. Dek T ini merealisasikan ruang bandar selamat dengan memisahkan pejalan kaki dan kenderaan di kawasan itu dan akan berfungsi sebagai dataran yang menghubungkan orang ramai di Bukit Toranomon.

Kemudahan Komunikasi Berinteraktif yang Menghubungkan Tokyo dengan Dunia: NOD TOKYO

Tingkat teratas Menara Stesen Bukit Toranomon (tingkat 45 hingga 49, sebahagian daripada tingkat 8) akan menjadi kawasan setempat kepada NOD TOKYO, kemudahan komunikasi berinteraktif seluas 10,000m2.

Dewan utama dan tiga galeri boleh digunakan secara berasingan atau diintegrasikan sebagai satu tempat bersebelahan. Di atas bumbungan, taman puncak, kolam renang dan dua restoran yang dipilih oleh cef bertaraf dunia akan dibuka, termasuk restoran gril yang diselia oleh Kei Kobayashi, cef Asia pertama yang memperoleh tiga bintang Michelin di Paris. Makmal di tingkat 8, akan meningkatkan lagi kapasiti kemudahan sebagai ruang yang sangat berfungsi dan tersendiri untuk komunikasi dan perkongsian pengetahuan, sama sekali tidak seperti kemudahan persidangan dan jamuan tradisional.

Tambahan pula, NOD TOKYO akan berfungsi sebagai platform penyebaran maklumat untuk seluruh kawasan Bukit Toranomon, membolehkan Bukit Toranomon berkembang kepada “hab komunikasi” yang menarik minat individu cukup berpengalaman dan berpengaruh dari seluruh dunia bagi penciptaan perniagaan dan perkongsian inovasi secara global.

Ruang Pejabat Baharu untuk Menghubungkan Orang Ramai
Memberikan Respons kepada Keperluan Pelbagai dan Gaya Kerja Baharu


Kawasan pejabat yang terletak di tingkat 9, 10, 15-44 (kesemuanya 32 tingkat), menawarkan jumlah kawasan sewaan berukuran kira-kira 107,000 m2 dan tingkat standard kira-kira 3,400m2, termasuk pelan tanpa tiang dengan kedalaman dari teras ke permukaan tingkap kira-kira 18.5 m, menampung gaya kerja pelbagai dan keperluan lain syarikat global.

Di samping itu, lapan "zon magnet" dilengkapi dengan ruang atrium dan tangga, menghubungkan tingkat atas dan bawah untuk menggalakkan komunikasi dan kerjasama dalam kalangan pekerja, serta mewujudkan tempat kerja yang lebih dinamik dan kreatif.

Kemudahan Runcit Membantu Kerja dan Kehidupan Pemain Global

Ruang runcit berukuran kira-kira 14,400m akan menghuni sembilan tingkat (Tingkat B2-7) dengan kira-kira 80 kedai yang membantu kerja dan kehidupan pemain global termasuk pekerja pejabat dan penduduk.

Pasar T (27 kedai, lebih kurang 3,000m2) akan menjadi meriah dengan orang ramai dari pagi hingga malam (7 pagi hingga 11 malam) dengan restoran, kedai makan dan kedai. Restoran akan menawarkan menu berkualiti tinggi tetapi dengan harga yang berpatutan, kebanyakannya dipilih oleh cef dan pembuat pastri yang terkenal, termasuk beberapa orang yang mempunyai kelayakan Michelin atau Bib Gourmand.

Hotel Bukit Toranomon: Unbound Collection oleh Hyatt yang Pertama di Tokyo

Tingkat 1 dan tingkat 11 hingga 14 akan menempatkan Hotel Bukit Toranomon dengan 205 bilik tetamu termasuk bilik standard berukuran kira-kira 27m2 hingga 34m2. Jenama hotel tersebut ialah “The Unbound Collection oleh Hyatt,” yang akan membuat kemunculan sulung di Tokyo sebagai sebahagian daripada “Koleksi Bebas.”

Hotel itu akan berfungsi sebagai “bilik kehidupan di bandar Toranomon” yang mengalu-alukan pelbagai tetamu dengan restoran, kafe dan ruang menunggu dibuka kepada bandar tersebut.

Semua pengalaman makanan dan minuman di kafe dan restoran hotel akan diselia oleh Sergio Herman,. Herman berasal dari Belanda dan cef berbintang Michelin yang amat berpengalaman dan ini akan menjadi penglibatan pertamanya ke Jepun.

Arkitek, Pereka Bentuk dan Artis Terkemuka Dunia

• Reka Bentuk: Shohei Shigematsu (OMA)

Reka Bentuk Menara Stesen Bukit Toranomon ialah projek seni bina berskala besar pertama OMA di Tokyo.
Reka bentuknya adalah berdasarkan konsep ”KUMPULAN AKTIVITI”, atau paksi bandar yang berjalan dari Lebuh Shintora-dori ke kawasan Akasaka/Toranomon, mewujudkan tempat simbolik untuk orang ramai berkumpul dan berinteraksi di sepanjang paksi.

• Reka Bentuk Hotel (dalaman): Space Copenhagen

Reka bentuk dalaman hotel dicipta oleh Space Copenhagen, firma reka bentuk Dalaman Denmark, yang akan menjadi reka bentuk dalaman pertama firma tersebut di Jepun.

Pelbagai Pensijilan Alam Sekitar Global Diterima

Kawasan Bukit Toranomon menerima pensijilan Platinum awal, kedudukan tertinggi dalam kategori ND program LEED.

Pejabat dan kemudahan runcit Menara Stesen telah menerima pensijilan Platinum awal dalam kategori BD+C:CS dan pensijilan awal WELL, serta dijangkakan akan memperoleh pensijilan Platinum terbaik sebaik sahaja dilengkapkan. Ini merupakan hartanah prapensijilan kedua terbesar di Jepun, selepas Bukit Azabudai.

Selain itu, Menara Stesen akan dikuasakan 100% oleh tenaga boleh baharu patuh RE100 dari masa ia dilengkapkan.

Galeri Foto/Multimedia Tersedia: 
https://www.businesswire.com/news/home/53288780/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Bahagian untuk Dihubungi

Pertanyaan Media Antarabangsa
Saori Asano
Perhubungan Awam, Mori Building Co., Ltd.
Tel +81 (0)3 6406 6606
Faks +81 (0)3 6406 9306
E-mel koho@mori.co.jp

Weber Shandwick Jepun
Reina Matsushita (tel: +81 (0)80 2375 0295)
Mayuko Harada (tel: +81 (0)90 9006 4968)
Masashi Nonaka (tel: +81 (0)80 1037 7879)
E-mel moribldg@webershandwick.com
 
Sumber: Mori Building Co., Ltd.

No comments:

Post a Comment