Friday, July 6, 2018

PENYELESAIAN PEMASARAN MUDAH ALIH CLEVERTAP ADALAH YANG PERTAMA KE PASARAN UNTUK MENEMBUSI PENSEGMENAN PSIKOGRAFI, DIKUASAKAN OLEH PEMBELAJARAN MESIN

Enjin pensegmenan yang berkuasa CleverTap sedang mengubah cara pemasar menepati janji untuk mengekalkan pengguna sepanjang hayat

SAN FRANCISCO, 5 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Platform pemasaran mudah alih terkemuka, CleverTap, hari ini mengumumkan kejayaannya menembusi bidang pensegmenan psikografi yang menetapkan piawaian baru untuk membahagikan pengguna aplikasi mudah alih. Pensegmenan psikografi adalah keupayaan pembelajaran mesin yang pertama di industri yang terletak di landasan yang dilakukan oleh CleverTap - membantu pemasar pertumbuhan menepati janji pemasaran hubungan.

Walaupun kita hidup dalam zaman data yang banyak, pengguna mudah alih hari ini mengharapkan untuk menerima maklumat yang betul dengan konteks yang betul. Alat pemasaran mudah alih sedia ada membantu membahagikan penonton dengan demografi, teknik, lokasi dan tingkah laku aplikasi. Walau bagaimanapun, tindakan pengguna tidak selalu menceritakan perkara yang mereka benar-benar berminat. Tingkah laku dan minat mereka berubah dengan kerap, berdasarkan musim, acara sukan dan hal ehwal semasa. Tindakan boleh menjadi tingkah laku sekali sahaja atau pembelian sekali-sekala.

Keadaannya adalah lebih kritikal berbanding sebelum ini untuk mengenal pasti segmen mikro berdasarkan perubahan keperluan dan usaha pemasaran pivot untuk membawa ketepatan masa, konteks dan perkaitan. Daripada banyak interaksi yang pengguna ada dengan sesuatu jenama, pemasar perlu mengenal pasti jenama yang menunjukkan ciri  dengan minat mereka yang paling mendominasi. Sebagai contoh, menonton filem aksi pada satu hari tidak menunjukkan bahawa mereka adalah peminat filem aksi. Genre minat pengguna yang utama sebenarnya boleh menjadi komedi dan cadangan kandungan harus mewakili kepentingan utama ini.

Ini menjadi lebih mencabar apabila anda mempunyai beratus-ratus atau berjuta-juta pengguna, menjadikannya mustahil untuk mencapai pemesejan kontekstual pada skala besar. Dengan memanfaatkan kuasa pembelajaran mesin, CleverTap memanfaatkan keupayaan pensegmenan psikografi untuk memproses berjuta-juta pusat data di seluruh pangkalan pengguna untuk menentukan segmen mikro khalayak. Dengan menentukan kecenderungan atau pertalian terhadap satu perkara ke atas semua yang lain, hal ini membantu mewujudkan padanan yang berkesan antara produk dan setiap kepentingan dominan pengguna.

Dengan pensegmenan psikografi, pemasar dapat menjangkakan keperluan pengguna dan meramalkan apa produk atau mesej yang paling sesuai dengan segmen mikro. Mereka dapat menemui cara yang tepat dan lebih intuitif untuk memahami cara pengguna suka menghabiskan masa pada aplikasi mereka. Ia membolehkan mereka menjalankan kempen yang disasarkan dan dengan ketara meningkatkan peluang penukaran.

Pemasar utama telah menemui kejayaan dengan pensegmenan psikografi CleverTap untuk membantu mereka mengenal pasti cara paling pintar untuk melibatkan pengguna sepanjang perjalanan pelanggan mereka. Contohnya, mencari pengguna yang paling mungkin membeli tempat duduk terhad filem berdasarkan genre minat mereka dan pilihan masa tontonan. Dengan pensegmenan psikografi, pemasar kini boleh menghantar tawaran terbaik kepada pengguna yang paling mungkin untuk mendapat nilai darinya dan memastikan bahawa inventori produk mereka mencari pembeli yang paling optimum.

"Pensegmenan psikografi berasaskan minat merupakan satu kejayaan penting yang melengkapkan pemasar untuk menyasarkan kandungan yang lebih relevan kepada pengguna berdasarkan tingkah laku dominan atau ketara mereka. Dalam penggunaan awal kadar penglibatan adalah lebih daripada dua kali ganda dibandingkan dengan penglibatan dengan segmen tingkah laku. Kandungan dan pemasaan adalah lebih baik dan pengguna bertindak balas dengan lebih baik, "kata Sunil Thomas, Ketua Pegawai Eksekutif di CleverTap.

CleverTap mempunyai pejabat di San Francisco, New York, Los Angeles, Mumbai dan Bangalore. Untuk maklumat lanjut, lawati laman web CleverTap. Untuk melihat cara perniagaan dari semua saiz membina hubungan pelanggan yang lebih bermakna, lawati  halaman pelanggan kami.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=11245

No comments:

Post a Comment