Friday, August 18, 2017

MASA UNTUK LAWAT PANTAI MERAH YANG MENARIK

PANJIN, Liaoning, 17 Ogos (Bernama) -- 

Edisi kedua "Piala Pantai Merah" Festival Seni Belia Antarabangsa bermula pada 14 Ogos di Koridor Panorama Kebangsaan Red Beach, sebuah destinasi  tarikan pelancong yang terletak di bandar raya Panjin, timur laut Cina. Lebih daripada 200 orang muda dari China, Rusia, Amerika Syarikat dan  11 negara lain mengambil  bahagian dalam acara itu.

Koridor Panorama Kebangsaan Red Beach terletak di tebing Sungai Liaohe dan pantai Teluk Bohai. Ia adalah tanah lembap merah terbesar di dunia, bercirikan garis pantai merah yang unik, sumber tanah lembap yang banyak dan pokok rawa.

"Pantai Merah" adalah tempat yang indah AAAA, kadar kedua tertinggi di negara ini untuk tarikan pelancong. Ia menerima lebih daripada 1 juta pelawat domestik dan asing setiap tahun, menghiburkan tetamunya dengan sinaran cahaya, burung akuatik dan pokok rawa.  Kombinasi sempurna pemandangan semulajadi dan landskap manusia!

Pemandangan  luar biasa lahir kerana rumpai, yang merangkumi  tanah rawa dan bertukar merah setiap musim panas dan musim luruh selepas penembusan alkali dan direndam dengan air masin. Laut merentang merah dalam garis tidak berkesudahan. 

No comments:

Post a Comment