TOKYO, 6 Nov., 2015 /Kyodo JBN-AsiaNet/ --
Pameran Kandungan Jepun (JCS), yang dianjurkan oleh Kementerian Ekonomi, Perdagangan dan Industri (METI), Yayasan bagi Penggalakan Industri Muzik dan Kebudayaan (TIMM), UNIJAPAN (TIFFCOM) dan Persatuan Animasi Jepun (TIAF), berlangsung di GRAND PACIFIC LE DAIBA, Tokyo, dari 20 hingga 22 Oktober. Sepanjang tempoh tiga hari itu, ia telah mengalu-alukan 24,291 peserta, jumlah terbesar dalam sejarahnya.
Tahun ini JCS menandakan tahun ke-4 sebagai pasaran pelbagai kandungan yang menampilkan muzik, filem dan animasi. Seminar peringkat tinggi itu yang menampilkan topik panas termasuk perniagaan VOD telah diadakan dan mendapat sambutan hebat daripada peserta pasaran. Banyak sesi menemui pelanggan dan acara padanan perniagaan juga diadakan dan menyediakan peluang dan rangkaian perniagaan yang memberi manfaat di kalangan peserta dari seluruh dunia. Penayangan dan pameran pasaran secara langsung sangat berjaya dalam menggamitkan perhatian daripada kalangan profesional industri yang sedang mencari bakat-bakat baharu dari Jepun.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=8461
No comments:
Post a Comment