Sunday, January 28, 2024

KFSH&RC RAIKAN 25 SAINTIS YANG DINOBATKAN DALAM 2% TERATAS PENYELIDIK PALING BANYAK DIPETIK STANFORD DI SELURUH DUNIA

RIYADH, Arab Saudi, 26 Jan (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan King Faisal memberikan penghormatan kepada 25 saintis yang menyertai senarai berprestij Universiti Stanford, menandakan mereka dalam kalangan senarai '2% teratas saintis paling banyak dipetik' yang dikemas kini pada Oktober 2023.

Pernyataan baru-baru ini mengiktiraf 25 saintis KFSH&RC yang terkenal, antara 2% teratas penyelidik yang paling banyak dipetik di seluruh dunia pada tahun 2021-2022 dan mengiktiraf pencapaian keseluruhan kerjaya mereka. Pengiktirafan berprestij ini meraikan sumbangan dan impak cemerlang penyelidik KFSH&RC di peringkat saintifik global, menyerlahkan komitmen berterusan KFSH&RC untuk memajukan penjagaan kesihatan melalui penyelidikan novel. Hal ini meningkatkan reputasi antarabangsanya sebagai hab perintis untuk penyelidikan inovatif.

Tuan Yang Terutama Dr. Majid Al Fayyadh, Ketua Pegawai Eksekutif, KFSH&RC, menyatakan: "Kami amat berbangga dengan pengiktirafan ini, bukti komitmen teguh kami untuk memajukan penjagaan kesihatan melalui penyelidikan dan inovasi termaju di rumah dan seterusnya. Pencapaian baharu ini mencerminkan dedikasi dan kepakaran pasukan saintis dan profesional perubatan kami yang luar biasa yang melangkau sempadan pengetahuan. Di KFSH&RC, kami tetap berdedikasi kepada misi kami untuk membentuk masa depan penjagaan kesihatan dan menyumbang kepada kemajuan global dalam bidang itu."

Terkenal dengan kompilasi tahunannya, Universiti Stanford menyerlahkan pencapaian luar biasa para saintis yang penyelidikan mereka telah meraih petikan tertinggi dalam jurnal antarabangsa dan saintifik. Universiti itu mendedahkan senarai yang menampilkan 180,000 penyelidik yang mewakili 2% teratas saintis yang paling banyak dipetik di seluruh dunia setiap tahun. Kompilasi ini merangkumi 22 bidang penyelidikan dan 176 subbidang, menggunakan metrik petikan daripada pangkalan data Scopus. 

No comments:

Post a Comment