Monday, March 28, 2022

CABARAN PERBATASAN FESYEN TOMMY HILFIGER KEEMPAT MENGGESA USAHAWAN SOSIAL MEMPERCEPATKAN KETERANGKUMAN DI DALAM FESYEN

 


Table
 
Acara Akhir Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger Edisi Ke-3 (Foto: Business Wire)
 
 
Program itu menjemput usahawan sosial daripada komuniti yang kurang diwakili dari segi sejarah untuk berkongsi idea berinovatif mereka untuk peluang memenangi pembiayaan dan bimbingan.


AMSTERDAM, 28 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Tommy Hilfiger, yang dimiliki oleh PVH Corp. [NYSE: PVH], dengan sukacitanya ingin mengumumkan bahawa permohonan untuk edisi keempat bagi Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger telah dibuka. Program global itu menggemakan visi kelestarian Tommy Hilfiger untuk Tidak Membazir dan Mengalu-alukan Semua, menguatkan dan menyokong suara-suara baharu di dalam dunia keusahawanan sosial yang membentuk inovasi berskala dan berinovatif untuk mencipta sebuah masa depan fesyen yang lebih inklusif.

Siaran akhbar ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20220328005210/en/

Selaras dengan komitmen Tommy Hilfiger ke arah keterangkuman, kepelbagaian dan mengiktiraf jurang di dalam ekuiti dan peluang yang sama rata, individu daripada komuniti yang kurang diwakili dari segi sejarah, termasuk Kulit Hitam, Penduduk Asli, Orang Berkulit Warna (BIPOC), orang kurang upaya dan wanita, amat digalakkan untuk memohon pada tahun ini. Permohonan boleh dihantar selewat-lewatnya pada 29 April, 2022, melalui
https://platform.younoodle.com/competition/th_fashion_frontier_challenge_2022.

Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger itu bertujuan untuk mengumpulkan usahawan dari semua lapisan masyarakat, melaburkan pengetahuan dan sumber untuk membuka kunci kuasa unik bagi inovasi mereka,” kata Tommy Hilfiger. “Sebagai seorang usahawan, saya sentiasa mahu membina sebuah jenama gaya hidup global yang merangkumi semua orang — satu falsafah yang terus mengharungi cabaran ini. Saya benar-benar percaya bahawa dengan bersatu kita boleh memacukan sebuah masa depan perubahan yang bermakna dan berpanjangan.”

Hadiah berikut akan diberikan kepada pemenang untuk menyokong idea perniagaan mereka:
  • Sejumlah €200,000 dibahagikan di antara dua pemenang
  • Hadiah tambahan €15,000 kerana dipilih sebagai “Undi Pilihan Penonton”
  • Bimbingan selama satu tahun dengan pakar global dalaman Tommy Hilfiger
  • Bimbingan dan kursus INSEAD selama satu tahun
 
Tommy Hilfiger menjemput peminat jenama itu untuk mengambil bahagian dalam fasa pertama cabaran sebagai Hakim Digital. Mereka akan membantu jenama itu mengecilkan semua permohonan kepada 50 Teratas. Pemohon yang berminat dipelawa untuk memohon sehingga 20 April 2022, melalui
https://platform.younoodle.com/competition/consumer_
vote_tommy_hilfiger_fashion_frontier_challenge_2022
.

50 pemohon teratas kemudian akan dikecilkan kepada enam finalis melalui satu prosedur dalaman. Setiap finalis akan dijemput untuk mengembangkan lagi pelan perniagaan mereka dengan sokongan pakar-pakar Tommy Hilfiger dan luaran yang berdedikasi menjelang acara akhir. Dengan latihan daripada seorang jurulatih lapangan yang berpengalaman, setiap finalis kemudian akan membentangkan konsep mereka kepada satu panel juri dan penonton bersekutu dalaman Tommy Hilfiger pada acara akhir Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger global pada awal 2023.

“Di Tommy Hilfiger, kami mahu bekerjasama dengan komuniti untuk memacukan inovasi, keterangkuman dan kepelbagaian untuk memacukan perubahan yang berpanjangan,” kata Martijn Hagman, Ketua Pegawai Eksekutif, Tommy Hilfiger Global dan PVH Eropah. “Ketika kami memulakan Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger keempat, kami sangat berharap untuk melihat idea-idea yang terbit yang akan menyokong komuniti dan membantu membentuk masa depan fesyen.”

Sejak penubuhannya pada 2018, Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger telah menganugerahkan €550,000 untuk menyokong usahawan global membawa idea berinovatif mereka menjadi kenyataan, supaya mereka boleh membuat perubahan sebenar kepada komuniti mereka. Pemenang edisi ketiga termasuk Lalaland, sebuah platform yang berpangkalan di Belanda yang menggunakan kecerdasan buatan untuk menjana model sintetik tersuai dan inklusif dari pelbagai etnik dan UZURI K&Y, sebuah jenama kasut mesra alam yang berpangkalan di Rwanda yang menggunakan tayar kereta kitar semula dari sub-Sahara Afrika dan menggajikan belia tempatan. Clothes to Good, sebuah perusahaan sosial yang berpangkalan di Afrika Selatan yang mewujudkan peluang perniagaan mikro dan pekerjaan untuk orang kurang upaya melalui kitar semula tekstil, telah dianugerahkan undian Kegemaran Penonton. Maklumat lanjut tentang perjalanan kelestarian Tommy Hilfiger, yang dikuasakan oleh strategi Fesyen ke Hadapan PVH boleh didapati di
https://global.tommy.com/en_int/about-us-corporate-sustainability.

Maklumat lanjut tentang Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger, termasuk cara untuk memohon, tersedia di sini:
https://responsibility.pvh.com/tommy/fashion-frontier-challenge/.

Rakan dan pengikut jenama itu dijemput untuk menyertai perbualan di media sosial dengan menggunakan #TommyHilfiger, dan @TommyHilfiger.

Maklumat mengenai Tommy Hilfiger
TOMMY HILFIGER ialah satu daripada jenama gaya hidup premium yang paling terkenal di dunia, menaikkan semangat dan memberi inspirasi kepada pengguna sejak tahun 1985. Menyatukan klasik dengan yang baharu untuk menyerlahkan apa yang seterusnya, jenama itu dengan berani menggabungkan persediaan gaya dan warisan Americana dengan perspektif yang segar yang diambil daripada budaya pop untuk mereka bentuk produk dan koleksi yang tidak dapat dilupakan. Di bawah visi Encik Hilfiger, TOMMY HILFIGER menarik alkimia suka bermain yang diperlukan untuk memacukan pengalaman pengguna yang berinovatif dan mengasyikkan. Di tengah-tengah jenama itu ialah visi untuk Tidak Membazir dan Mengalu-alukan Semua, satu komitmen yang tidak berbelah bahagi terhadap kemapanan, keterangkuman, kepelbagaian dan bulatan yang menggerakkan pasukan untuk mencipta sebuah industri fesyen yang lebih baik.

Jualan runcit global bagi produk TOMMY HILFIGER adalah hampir $7 bilion pada 2020. Di seluruh gaya hidup TOMMY HILFIGER dan TOMMY JEANS, koleksi itu termasuk lelaki, wanita dan kanak-kanak; kasut dan aksesori; dekat dengan badan; dan satu rangkaian produk berlesen termasuk cermin mata, jam tangan dan wangi-wangian. Sebagai sebahagian daripada PVH Corp., Kumpulan Tommy Hilfiger dikuasakan oleh lebih daripada 16,000 syarikat bersekutu di seluruh dunia — mempunyai satu rangkaian pengedaran yang meluas menjangkau 100 buah negara dan lebih daripada 2,000 kedai runcit, termasuk kedai utama global terbesarnya di tommy.com.

Maklumat mengenai PVH Corp.
PVH adalah satu daripada syarikat fesyen yang paling dikagumi dan terbesar di dunia, yang menghubungkan dengan pengguna di lebih 40 buah negara. Jenama ikonik global kami termasuk Calvin Klein  dan  TOMMY HILFIGER.  Sejarah kami selama 140 tahun dibina di atas kekuatan jenama kami, pasukan kami dan komitmen kami untuk memacukan fesyen ke hadapan. Itulah Kuasa Kita. Itulah Kuasa PVH.

Ikuti kami di FacebookInstagramTwitter dan LinkedIn.

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20220328005210/en/

Hubungi

Tommy Hilfiger
Virginia Ritchie
Naib Presiden, Komunikasi Global
E-mel: virginia.ritchie@tommy.com
Tel: +31 6 4318 4870

Sumber : PVH Corp.

No comments:

Post a Comment