Saturday, November 9, 2019

TACONIC BIOSCIENCES MELANCARKAN MODEL MENCIT PENYAKIT ALZHEIMER

Model Yang Telah Terbukti Tersedia Secara Eksklusif Dari Taconic Biosciences
 
RENSSELAER, N.Y., 6 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju utama dalam menyediakan penyelesaian model haiwan penemuan ubat, mengembangkan portfolio kemerosotan neuro yang kukuhnya dengan melancarkan model penyakit Alzheimer baharu, model mencit ARTE10


Tersedia secara eksklusif dari Taconic, ARTE10 ialah model mencit transgen yang mempamerkan gen APP dan PS1 manusia mutan.  Gabungan ini ditunjukkan dalam plak amiloid permulaan awal, dengan defisit kognitif hiliran yang biasanya dikaitkan dengan penyakit Alzheimer.  Plak yang dibentuk dalam model ARTE10 amat sesuai untuk pengimejan PET, menjadikan ARTE10 bernilai untuk penyelidikan translasi.

Taconic menawarkan model ini dan model penyakit Alzheimer lain di bawah lesen penggunaan ringkas tanpa yuran lesen, memudahkannya tersedia untuk penggunaan komersial dengan mudah, termasuklah penyelidikan kontrak.  Lebih banyak model Alzheimer tersedia di bawah terma terhad untuk penggunaan akademik sahaja atau memerlukan yuran lesen banyak untuk penggunaan komersial.  Model ARTE10 tersedia serta-merta dalam kuantiti kajian yang tipikal.

“Mencit ARTE10 ialah model yang unik.  Model ini membentuk plak amiloid seawal umur 3 bulan yang boleh mempercepat garis masa penemuan ubat dengan cepat. Dalam kebanyakan model mencit Alzheimer, plak tidak terbentuk sehingga umur 9-12 bulan, yang boleh memanjangkan permulaan kajian kritikal,” kongsi Dr. Michael Seiler, naib presiden produk komersial Taconic. “Menawarkan model utama melalui lesen penggunaan ringkas, dengan tanpa perjanjian untuk ditandatangani, tiada yuran lesen dan tiada lesen harta intelektual yang diperlukan menggariskan komitmen Taconic untuk memperkasa penyelidikan penemuan ubat.”

Penyakit Alzheimer merupakan bahagian utama bagi fokus untuk penyelidikan disebabkan impak yang amat besar pada masyarakat.  Menurut Persatuan Alzheimer, 1 daripada 3 warga tua dengan Alzheimer atau bentuk demensia lain (www.alz.org).

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang model ARTE10 dan portfolio neurosains lengkap Taconic Biosciences, sila hubungi syarikat di 1-888-TACONIC (888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah atau e-mel info@taconic.com.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12766

No comments:

Post a Comment