Wednesday, October 7, 2020

PEMASANGAN SELESAI BAGI BUMBUNG SOLAR YANG PALING BERKUASA DI DUNIA YANG SEDANG BEROPERASI DI PUSAT GUDANG DAN LOGISTIK PALING CANGGIH PVH EROPAH

 





 
Pusat Gudang dan Logistik PVH Eropah di Venlo, Belanda, bumbung Solar (Foto: Business Wire)



Menyediakan kuasa untuk memenuhi keperluan bagi semua bangunan PVH Eropah di Belanda, pencapaian kelestarian ini merupakan sebahagian daripada komitmen PVH Corp. untuk memperoleh 100% elektrik mereka daripada sumber yang boleh diperbaharui menjelang tahun 2030.


AMSTERDAM, 7 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- PVH Eropah, ibu pejabat global bagi Tommy Hilfiger dan pejabat Eropah bagi Calvin Klein, yang kedua-duanya dimiliki oleh PVH Corp. [NYSE: PVH], mengumumkan pemasangan apa yang dipercayai sebagai bumbung solar yang paling berkuasa* di dunia yang beroperasi pada masa ini di Pusat Gudang dan Logistik canggih mereka di Venlo, Belanda. Dijanakan oleh lebih 48,000 panel solar, bumbung solar itu meliputi jejak elektrik Pusat itu, dan secara tidak langsung menyediakan 100% bagi semua tenaga untuk gudang, pejabat dan kedai PVH Europe di Belanda melalui rangkaian kuasa awam Belanda itu. Rakan tenaga PVH Eropah, Eneco, telah mengesahkan bahawa semua tenaga yang diperlukan untuk menggerakkan bangunan-bangunan ini dihasilkan oleh pemasangan bumbung baharu itu. Pusat Gudang dan Logistik Venlo dimiliki oleh Heylen Warehouses, sebuah syarikat hartanah logistik Belgium, dalam satu usaha sama dengan AG Real Estate, dan mengekalkan IZEN sebagai rakan pemasangan teknikal untuk bumbung itu.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20201006005513/en/ 

Peristiwa penting ini menandakan satu lagi langkah di dalam perjalanan PVH untuk mendapatkan 100% tenaga elektrik mereka daripada sumber yang boleh diperbaharui bagi pejabat, gudang dan kedai mereka, dan untuk mendorong penurunan 30% dalam pelepasan karbon rantaian bekalan menjelang tahun 2030. Usaha ini dikaitkan kepada sasaran pelepasan berasaskan sains PVH yang sejajar dengan tahap penyahkarbonan yang paling bercita-cita tinggi seperti yang dinyatakan dalam Perjanjian Paris. Ini juga merupakan satu daripada keutamaan yang digariskan di dalam strategi tanggungjawab korporat Forward Fashion  syarikat itu, yang bertujuan untuk mengurangkan impak negatif kepada sifar, meningkatkan impak positif sehingga 100% dan memperbaiki lebih 1 juta nyawa merentasi rantaian nilai syarikat itu.

Fakta Penting:
  • Gudang Venlo adalah pusat pengedaran utama PVH Eropah yang meliputi 110,000m2.
  • Dianugerahkan penarafan kelestarian BREEAM (Kaedah Penilaian Alam Sekitar Penubuhan Persekitaran Bangunan) “Sangat Baik”.
  • Bumbung solar paling berkuasa di dunia, dengan kapasiti untuk menjana 18 MWp (puncak megawatt).
  • Dipermudahkan oleh lebih 48,000 panel solar berprestasi tinggi.
  • Memberi kuasa sepenuhnya kepada semua kedai, gudang dan pejabat milik PVH Eropah di Belanda.
 
“Ini adalah satu peristiwa penting yang luar biasa untuk Pusat Gudang dan Logistik kami di Venlo dan bagi perjalanan kelestarian PVH Eropah,” kata Martijn Hagman, Ketua Pegawai Eksekutif, Tommy Hilfiger Global dan PVH Eropah. “Kami telah mengambil bahagian di dalam pemasangan apa yang kami percaya adalah bumbung solar yang paling berkuasa dan beroperasi sepenuhnya di dunia – satu langkah besar dalam komitmen kami untuk digerakkan oleh 100% elektrik yang boleh diperbaharui menjelang tahun 2030 dan mengurangkan pelepasan rantaian bekalan sebanyak 30% menjelang tahun 2030. Ini tidak akan mungkin berlaku tanpa sebuah pasukan yang terbaik dalam kelasnya yang terdiri daripada rakan-rakan PVH yang berbakat, bersemangat dan berdedikasi.”

Pada masa ini, sehingga 600,000 keping produk TOMMY HILFIGER dan CALVIN KLEIN diedarkan setiap hari dari Pusat Gudang dan Logistik PVH Eropah di Venlo ke tempat-tempat jualan, termasuk kedai yang dimiliki dan dikendalikan di Eropah, Timur Tengah dan Afrika, dan terus kepada pelanggan. Penarafan Sangat Baik bagi gudang itu oleh BREEAM menggabungkan standard teladan untuk tenaga, air, pengangkutan, bahan, sisa, pencemaran, ekologi, kesihatan dan kesejahteraan. Ini digambarkan melalui pencahayaan yang cekap tenaga di 100% ruang, penggunaan pembungkusan disahkan 100% FSC (Forest Stewardship Council) dan kitar semula 100% bagi semua kadbod, plastik dan bahan bercetak.

PVH adalah sebuah anggota RE100, inisiatif elektrik boleh diperbaharui korporat yang diketuai oleh Kumpulan Climate, dan telah komited kepada RE100 untuk mendapatkan 100% bekalan elektrik mereka dari sumber yang boleh diperbaharui menjelang tahun 2030.

Sam Kimmins, Ketua bagi RE100 di Kumpulan Climate berkata: “Tahniah kepada PVH di atas penyelesaian bagi bumbung solar Venlo itu. Ini adalah satu lagi langkah yang merangsangkan dalam kerja dan perkongsian global mereka ke arah sasaran RE100 2025 mereka. Ini menaikkan palang sekali lagi bagi boleh diperbaharui di lokasi.”

“Kami percaya bahawa bangunan logistik akan menjadi generasi seterusnya bagi loji  tenaga solar,” kata Philippe Deschilder, Ketua Pegawai Eksekutif bagi Heylen Warehouses. “Kerjasama dengan PVH Eropah untuk projek bumbung solar menyokong cita-cita kami untuk melabur di dalam tenaga boleh diperbaharui, mewujudkan nilai tambah bagi pelanggan kami dengan membolehkan mereka mengurangkan jejak karbon mereka.”

Maklumat mengenai PVH Corp.

PVH adalah satu daripada syarikat fesyen dan gaya hidup yang paling dikagumi di dunia. Kami memberikan kuasa kepada jenama-jenama yang memacukan fesyen ke hadapan – selama-lamanya. Portfolio jenama kami termasuk jenama ikonik CALVIN KLEINTOMMY HILFIGERVan HeusenIZOD, ARROWWarner’sOlga dan Geoffrey Beene, serta jenama intim True&Co. yang sentrik digital. Kami memasarkan pelbagai jenis barangan di bawah jenama ini dan jenama-jenama lain yang dimiliki dan berlesen di peringkat nasional dan antarabangsa. PVH mempunyai lebih 40,000 syarikat bersekutu yang beroperasi di lebih 40 buah negara dan $9.9 bilion dalam pendapatan tahunan. Itulah Kuasa Kami. Itulah Kuasa PVH.

Ikuti kami di FacebookInstagramTwitter dan LinkedIn.

Maklumat mengenai RE100

RE100 adalah sebuah inisiatif global yang menyatukan perniagaan yang paling berpengaruh di dunia yang komited kepada 100% tenaga yang boleh diperbaharui. Diketuai oleh Kumpulan Climate dalam perkongsian dengan CDP, kumpulan itu mempunyai jumlah pendapatan lebih AS$5.4 trilion dan beroperasi dalam pelbagai sektor. Bersama-sama, mereka menghantar satu isyarat yang kuat kepada pembuat dasar dan pelabur untuk mempercepatkan peralihan kepada sebuah ekonomi bersih. #RE100

*PVH mendefinisikan “bumbung solar yang paling berkuasa di dunia” sebagai bumbung solar yang paling berkuasa  yang sedang beroperasi dan dipasang pada satu struktur tunggal.

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20201006005513/en/

Hubungi

PVH Eropah
Baptiste Blanc, +31 62904 2334
Pengarah Kanan, Komunikasi Global
Baptiste.Blanc@tommy.com


Sumber : PVH Corp.

No comments:

Post a Comment