Friday, June 9, 2023

MARY KAY MERAIKAN MINGGU LAUTAN DENGAN MENEGASKAN SEMULA PERKONGSIAN BERSAMA THE NATURE CONSERVANCY



Table

Dr. Elizabeth McLeod, Pengarah Lautan Global The Nature Conservancy, mengendalikan penyelidikan di Saluran Ulong, Palau sebagai sebahagian daripada projek Terumbu Super, usaha kerjasama untuk menemui rahsia “terumbu super” dengan sokongan daripada Mary Kay. (Penghargaan: © Kip Evans/CCC Marketing)


DALLAS, 9 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Mary Kay sedang meraikan Minggu Lautan dengan menegaskan semula perkongsian bersama The Nature Conservancy (TNC) selama beberapa dekad untuk menyokong pemuliharaan lautan dan perlindungan terumbu karang. Terumbu karang, sering dirujuk sebagai hutan hujan di laut, meliputi kurang daripada 1% kawasan permukaan dunia tetapi menyokong 25% semua hidupan marin dan lebih satu bilion individu.

Oleh kerana strategi pemuliharaan terumbu karang tradisional tidak mencukupi untuk mengatasi kehilangan terumbu karang global, Mary Kay, sebagai penandatangan Prinsip Lautan Mampan Kompak Global PBB, menyokong pakar dari TNC, Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) dan Universiti Stanford memandangkan kedua-duanya menerajui usaha kerjasama untuk menemui rahsia “terumbu super” – pelbagai komuniti karang dalam sistem terumbu yang lebih berdaya tahan atau bingkas terhadap gelombang haba yang merosakkan – dalam usaha meramal, membuktikan dan melindungi terumbu karang yang kritikal.

Sokongan berterusan Mary Kay terhadap program Lautan Global dan Terumbu Super TNC membolehkan penyelidik menilai kesihatan terumbu, mengenal pasti lokasi terumbu super yang berpotensi dan membincangkan peluang menambah baik pengurusan terumbu tempatan. Maklumat ini akan membantu membimbing usaha pemuliharaan dan pemulihan. Kawasan yang menjadi tumpuan untuk usaha projek terumbu super ini termasuk Hawaii, Palau, Indonesia, Kepulauan Marshall, Bahamas, Republik Dominika dan Belize.

“Seperti semua sungai dan anak sungai, kebanyakan perkara yang baik di dunia kita kembali ke lautan,” kata Deborah Gibbins, Ketua Pegawai Operasi di Mary Kay Inc. “Mary Kay bekerjasama dengan rakan kongsi seperti The Nature Conservancy untuk melindungi sumber Bumi yang paling bernilai. Air bersih dan sihat bukan sahaja penting untuk perniagaan kita—air ini juga penting untuk kehidupan di mana-mana sahaja.”

“TNC komited untuk memulihara 4 bilion hektar lautan menjelang tahun 2030 dan kami berterima kasih atas sokongan daripada Mary Kay bagi membantu mencapai matlamat kritikal ini. Perkongsian kukuh dengan pihak kerajaan, organisasi bukan untung, syarikat dan komuniti tempatan adalah penting untuk kejayaan kami,” kata Dr. Lizzie Mcleod, Pengarah Lautan Global TNC.

Pada tahun ini, Mary Kay juga akan meneruskan sokongan terhadap Tanah Bencah Pantai di Texas, negeri asal jenama kecantikan itu. Pada tahun 2023, TNC akan terus berusaha ke arah objektif projek tiga tahun organisasi itu:

· mengenal pasti kawasan tanah bencah yang diberikan keutamaan untuk perlindungan dan pemulihan merentasi lebih daripada 27,000 kilometer pinggir laut sepanjang Teluk Mexico,
· menghasilkan Rancangan Tindakan Pemuliharaan dan Pemulihan Pantai untuk tiga ekosistem karbon biru Texas—hutan bakau, paya garam dan rumpai laut—termasuk kawasan pemetaan yang kami jangkakan tanah bencah akan berhijrah pada masa akan datang akibat perubahan iklim,
· menilai kebolehlaksanaan pasaran karbon biru untuk menyokong pengurusan jangka panjang tanah bencah di Texas dan
· mengenal pasti tapak tanah bencah pantai dinamik yang boleh ditetapkan sebagai “makmal hidup” untuk berkongsi teknik pemuliharaan, meneroka pengimbangan karbon biru dan menegaskan kepentingan ekosistem kritikal ini.

Pada tahun 1990, Mary Kay dan TNC mengumumkan perkongsian tersebut. Usaha pemuliharaan Mary Kay bermula berhampiran dengan rumah, menumpukan kepada melindungi dan memelihara sumber semula jadi Texas. Sejak 33 tahun yang lalu, sokongan Mary Kay telah berkembang kepada ratusan projek dengan kerjasama TNC termasuk kerja lautan dan pemulihan terumbu karang di seluruh dunia. Melalui perkongsian bersama TNC, Mary Kay juga telah meningkatkan kepimpinan wanita dalam pemuliharaan marin untuk mengekalkan program yang membina kesaksamaan jantina dalam usaha pemuliharaan.

Maklumat Tentang Mary Kay

Dahulu. Kini. Selamanya Seorang pengasas asal yang berjaya mengatasi penghalang kemajuan profesion, Mary Kay Ash mengasaskan jenama kecantikan impiannya di Texas pada tahun 1963 dengan satu matlamat: memperkaya kehidupan wanita. Impian tersebut telah berkembang menjadi syarikat dengan jutaan ahli tenaga jualan bebas di lebih daripada 35 negara. Selama 60 tahun, peluang Mary Kay telah memperkasa wanita untuk menentukan masa depan mereka sendiri melalui pendidikan, pementoran, sokongan dan inovasi. Mary Kay berdedikasi untuk melabur dalam sains di sebalik kecantikan dan pembuatan penjagaan kulit termaju, kosmetik warna, suplemen pemakanan dan wangian. Mary Kay percaya dalam memelihara planet kita untuk generasi akan datang, melindungi wanita yang terjejas akibat kanser dan penderaan rumah tangga dan menggalakkan belia untuk mengikuti impian mereka. Ketahui lebih lanjut di marykayglobal.com, temui Mary Kay dalam FacebookInstagram dan LinkedIn, atau ikuti kami dalam Twitter.

Maklumat Tentang The Nature Conservancy

The Nature Conservancy ialah organisasi pemuliharaan global khusus untuk memulihara tanah dan perairan yang menjadi tempat bergantung kepada semua hidupan. Berpandukan sains, kami mencipta penyelesaian berinovatif di tempat kerja sebenar terhadap cabaran paling sukar di dunia kita supaya alam semula jadi dan orang ramai boleh berkembang maju bersama. Kita sedang mengatasi perubahan iklim, memulihara tanah, perairan dan lautan pada skala yang belum pernah dilakukan sebelum ini, menyediakan makanan dan air dengan lestari dan membantu menjadikan bandar lebih mampan. Apabila bekerja di 76 negara dan wilayah—37 melalui impak pemuliharaan langsung dan 39 melalui rakan niaga—kami menggunakan pendekatan kerjasama yang melibatkan komuniti tempatan, kerajaan, sektor swasta dan rakan niaga lain. Untuk mengetahui lebih lanjut, sila kunjungi www.nature.org atau ikuti @nature_press dalam Twitter.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53417208/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Bahagian untuk Dihubungi
Mary Kay Inc.
Komunikasi Korporat
marykay.com/newsroom
972.687.5332 atau media@mkcorp.com
 
Sumber: Mary Kay

No comments:

Post a Comment